Philips

Efterlängtade nykomlingar: Philips lanserar åtta nya webbkameror

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2006 12:11 CET

Philips gör en kraftfull uppfräschning av sitt
sortiment av webbkameror. Under oktober introduceras inte mindre än åtta nya modeller, som samtliga enkelt kopplas till chattar och interaktiva onlinespel samt populära meddelandetjänster som MSN och Skype.

Flaggskeppet i Philips webbkamerasortiment är fortfarande SPC900C som ger användaren video
med upp till hela 90 bilder per sekund, 5x digital zoom och en upplösning på 1,3 megapixel.
Nykomlingarna placerar sig i tre grupper strax bakom SPC900NC, priserna ligger mellan 250 och
1000 kronor.

SPC715NC och SPC710NC – kraftfulla multimedia-kameror Dessa modeller ger mycket skarpa bilder och levererar video med 30 bilder per
sekund i full SVGA-upplösning. Kamerorna hanterar ljud på lite olika sätt, SPC715NC levereras med ett komplett multimedia-headset, medan SPC710NC har
en inbyggd mikrofon. Bland finesserna märks också bland annat Automatic Face Tracking, en funktion som automatiskt söker upp och sätter skärpan på användarens ansikte, vilket gör modellerna idealiska för videokonferenser och andra onlinemöten.
Till kamerorna följer också Philips VLounge, en kraftfull mjukvara för bland annat
bildhantering och arkivering.

SPC650NC, SPC500NC och SPC505NC – flexibla mångsysslare SPC 6500NC är en smart allroundkamera som ger 30 bilder per sekund i SVGAupplösning och som har en praktisk design som gör det möjligt att ladda andra externa USB-enheter via kamerans basfäste. Syskonen SPC500 och 505NC har en något lägre upplösning (VGA) i videoläget men ger användaren en annan användbar finess. Kamerahuvudet kan rotera 360 grader, vilket säkrar att kamerorna fångar varje ögonblick. Kamerorna innehåller en Picture optimizer-funktion som automatiskt ger idealinställningar anpassade efter ljusförhållandena i rummet. Dessa tre modeller
levereras också med en slimmad version av Philips VLounge.

SPC315NC, SPC215NC och SPC210NC – lättanvända och pålitliga De här tre modellerna är förvisso minstingarna bland nykomlingarna och är idealiska
för dem som mest vill ha sin webbkamera till att göra chattar och messenger-tjänster roligare och mer levande. Samtliga tre kameror ger video med 30 bilder per sekund och erbjuder också stillbilder i VGA-upplösning. Ljud hanteras olika i modellerna,
SPC315 och 215NC säljs med tillhörande head-set, SPC210NC kommer med en fristående mikrofon för inspelning av ljud. Även dessa modeller levereras med en slimmad version av Philips VLounge-mjukvara för enkel bildhantering.

För mer ytterligare information, prisuppgifter, bilder eller möjlighet att testa någon av kamerorna,
vänligen kontakta: Marie Bjernstam-Slorach, MS&L PR, 08-550 511 20 eller marie.bjernstam@mslpr.se

Mer information om Philips övriga produkter vänligen besök www.philips.se

Om Royal Philips Electronics