Sackeus AB

Eguale muffins nu i butik

Pressmeddelande   •   Maj 21, 2014 09:23 CEST

Nu finns Eguales goda, saftiga muffins även i butik.

Coop Forum i Sisjön blir första butik att ta in muffinsen som sedan tidigare funnits att köpa på cafékedjan Condeco. Coop är den butikskedja i Sverige med störst sortiment av ekologiska, miljömärkta och Fairtrademärkta livsmedel.

"Idag finns flera av våra varumärken i butiker runt om i Sverige med teer, choklad och kaffe bland annat. Därför kändes det helt naturligt att nästa produkt ut i butik skulle bli vår muffins, en produkt som kommit att bli mycket uppskattad i andra försäljningskanaler."
-Jens Baagøe, VD, Sackeus AB

Det blir nu ännu enklare för fikasugna att köpa hem godsaker som dessutom är Fairtrade-märkta. Muffinsen passar chokladälskaren med sin fylliga kakaosmak och krämiga kärna och är perfekt för de tillfällen då man vill njuta lite extra.

För bilder och mer information:
Kristin Wiklund
Marknadskoordinator, Sackeus AB
kristin@sackeus.se
+46 (0) 31-65 48 00
www.eguale.se

Sackeus startades redan 1976 av Diakonia, Svenska Kyrkans mission och Lutherhjälpen. Inriktningen har alltsedan starten varit att genom handel med små producenter i utvecklingsländer sträva efter att förbättra levnadsvillkoren för människor i tredje världen.

Idag är Sackeus en väl etablerad livsmedelsgrossist som finns representerad på samtliga marknader i Sverige där fair trade-produkter efterfrågas. Bolaget ägs sedan 2001 av Bergman & Bergstrand Kafferosteri, Svenska Kyrkans Förvaltnings AB samt av det mexikanska kaffeodlarkoopertivet UCIRI, som är vår huvudleverantör av råkaffe.

Som Skandinaviens ledande fair trade-grossist erbjuder Sackeus ett brett och högkvalitativt sortiment av rättvist producerade livsmedelsprodukter.