Rebuz Kidz

Ekologi och äventyr i LEGOs barnkläder på Rebuz Kidz

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2009 00:39 CEST

- Vi tycker att det både är en kul satsning och att Rebuz Kidz känns professionella. Det finns så klart en framtid inom webb-handel och för företag som Rebuz Kidz. Dessutom är det viktigt att de har ett välgörenhetstänk som stämmer överens med hur Lego arbetar med socialt ansvar, säger Annica Lidén Hall, svensk agent för Legowear. Lego har kläder från baby till barn som är i 12-årsåldern, kännetecknet är roliga och tåliga barnkläder, med barnvänlig design. Det är helt enkelt lätt att själv kunna klä på sig, även om man är liten. Och leken är i fokus även när det gäller kläderna.

- De är bekväma att leka i eftersom de snarare är oversized än tighta. Och det går i stort sett inte att tvätta sönder kläderna, de håller både färg och form. Naturligt och spännande
För två år sen började Lego sälja kläder i ekologisk bomull i sin babykollektion, efter förfrågningar från kunderna. Sedan länge är kläderna tillverkade utan kemikalier, ett kännetecken och en kvalitetsstämpel för Lego.

- Om man sticker ner näsan och luktar så känner man att det luktar gott, inte någon doft från några kemiska tillsatser, säger Annica Lidén Hall. Legowear har också licenser att tillverka kläder med motiv som inspireras av barnens favoriter. En storsäljare för Legowear är märket Bionicle, en äventyrsserie för barn om onda och goda krafter, som blivit en storfavorit både som leksaker och kläder och genom filmer.

- Bionicle-kollektionen är jättepopulär bland barnen och figurerna här utvecklas ju också hela tiden, säger Annica Lidén Hall.

- Det är likadant med motiven från Star Wars, det är många småkillar som vill ha en pyjamas med en Star Wars-figur på. Oftast brukar vi bli helt nedringda när vi får nya sändningar med de här motiven. Även om färgskalan är lite begränsad, är kläderna älskade av barnen

Rebuz Kidz

Rebuz Kidz säljer barn- och babykläder på nätet. Vårt engagemang för barn visar sig genom ett kreativt sortiment av flexibla och funktionella kläder med en genomtänkt design. Och också genom att vi arbetar för att barn i andra delar av världen ska få möjlighet att vara barn med ett rättvist och roligt liv. Det tycker vi är att vara barnslig på riktigt.
Läs mer på www.rebuzkidz.se