Ekokul

Ekologisk bambu-bonanza i köket

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2017 20:14 CET

Nu finns det ett nytt, miljösmart alternativ för den matglada. Vackra, funktionella och miljösmarta köksprylar av ekologisk bambu. Redskap, bestick, skärbrädor och mer, alla producerade i en småskalig verksamhet under rättvisa former i Kina.

Bambu är ett fantastiskt, miljösmart material. Tack vare sin rekordsnabba återväxt kan du skörda bambu många gånger om jämfört med andra träsorter. Om det dessutom rör sig om ekologiskt odlad bambu är det bingo för både hälsa och miljö.

Och det är just vad företaget Bambuhome har satsat på. De började sin historia i Portland, USA, men insåg så småningom att de ville vara nära både odling och produktion och flyttade sin verksamhet till Kina, för att visa att det går att bygga en schysst verksamhet med miljöinriktning även där. Sen starten har man byggt en medveten verksamhet med genomgående miljötänk där man förstås också tar väl hand om sina anställda.

Nu hittar du Bambuhomes vackra och praktiska produkter hos Ekokul, Vi har både klassiska köksredskap, bra bestick och skålar för de mindre barnen och smarta prylar som skärbrädor för bröd som samlar upp smulorna.

Du hittar alla Bambuhomes produkter bland Ekokuls nyheter.

Kontakt och pressbilder
www.ekokul.se
info@ekokul.se

Om Ekokul
Ekokul är en webbutik som satsar helhjärtat på miljövänliga och ekologiska leksaker, giftfria babyprodukter och riktigt bra produkter för det gröna hemmet. Ekokul startades 2008 och vi har en gedigen erfarenhet av alternativa, miljövänliga och giftfria produkter för hela familjen.