Beriksson

Ekologisk chokladalkemi med fokus på kvalitet och lokala smaktraditioner

Pressmeddelande   •   Aug 25, 2016 12:07 CEST

Naives ekologiska choklad med smak av stensopp

I en stad på Litauens östra sida producerar Chocolate Naïve sin Bean-to-bar-choklad. Varje morgon morgon rostar chokladmästaren färska kakaobönor med stor omsorg och en fantastisk doft väcker invånarna i den lilla orten. Kakaobönorna tumlas sakta för att släppa lös bönans unika bouquet såsom frukt, nötter och blommor. De handgjorda chokladkakorna läggs sedan åt sidan för att alla smaker ska få tid på sig att mogna och utveckla sina säregna karaktärer.

Kakaobönorna skeppas hem med båt från väl utvalda kakaoplantager som erbjuder de bästa kakobönorna i världen. Dessa kombineras i Naives laboratorium med lokala råvaror som bla stensopp, humle och skogens bär och skapar det som kännetecknar Naive. Äkta hantverk, kvalitet och en till synes aldrig sinande experimentlusta som resulterar i excentriska smakkombinationer för att ta dina smakupplevelse till nya nivåer. Vi är redo, är du?

Naives ekologiska choklad finns att välja på i smakerna: Stensopp, Skogens bär, Humle, Honung och Caramel. De erbjuds i 55 och 15 gram. Ytterligare nya spännande smaker väntas komma under hösten. Chokladen kommer finnas hos återförsäljare som erbjuder delikatesser med högre kvalitet. Du kan möta Jokubas från Naive under torsdagen på Formexmässan i Stockholm.

Läs mer och finn pressbilder genom att klicka här. Lista på återförsäljare finner du här. Har du frågor får du gärna mejla mig.eller ring mig på tel: +46703883534.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.