Miljöpartiet de gröna i Nacka

Ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stadsplanering

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2011 12:58 CET

I dagens debatt om Nackas budget för 2012 föreslår Miljöpartiet ökade resurser till hållbara klimatsatsningar för en ekonomisk, ekologisk och socialt hållbar stadsplanering . Bland annat genom att bygga nytt på gammal mark, fler hyresrätter och att fokusera på miljöförbättringar och energieffektivisering vid all ny- och ombyggnation i Nacka kommun.

- Det är viktigt att vi redan nu påbörjar arbetet med att modernisera Nacka för kommande generationer och kommande utmaningar. Vi vill skapa ett humanare, lugnare och grönare Nacka där alla kan trivas och slå rot och tror att det är både bättre och smartare om vi gör lite idag så att vi slipper göra ett jättejobb i framtiden när behoven är akuta, säger Sidney Holm, språkrör för Miljöpartiet de gröna i Nacka.

Vi bryr oss om allt levande, världens alla människor och kommande generationer. Miljöpartiet är en del av en global grön rörelse. Tillsammans arbetar vi för långsiktigt hållbara, demokratiska samhällen, där människor tar ansvar, både lokalt och globalt.