Naturens Skafferi

Ekologisk Höost "Gourmetost nr.1" tar plats i de svenska ostdiskarna.

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2012 13:54 CEST

B&P Handelskompagni AB har ett noga utvalt sortiment med ekologiska kvalitetsostar som färskostar, dessertostar och hårdostar. I produktionen har man valt att behålla gamla hantverksmässiga metoder, inte för att vara gammalmodig utan för övertygelsen om att produktkvalitet säkras bäst när ostmästaren löpande kan värdera och övervaka den dagliga produktionen genom att känna på ostmassan.
Vecka 36 lanserar B&P Handelskompagni en unik ekologisk Höost som kommer att säljas i ICA:s manuella ostdiskar.

- Detta är en ost som är präglad utifrån de förhållande som mjölken kommer från, och den tar upp smakupplevelsen på högsta nivå. Vi är enormt glada för att ha en sådan unik ost i vårt sortiment och hoppas innerligt att den blir väl mottagen på marknaden, säger Greycy Hansen, marknadsanvarig på B&P Handelskompagni AB.

Höost "Gourmetost nr 1" är tillverkad av den renaste och sundaste mjölk man kan producera. Utvalda mjölkleverantörer utfodrar inte längre korna med ensilage, som annars är en del av kornas traditionella vinterfoder. Böndernas alternativ till ensilage är att ge korna lufttorkat hö som är tillverkat av sommarens friskaste gräs vari det såtts vitklöver och upp till 40 örtarter för att stimulera kornas eget immunförsvar och förbättra mjölkens fettsyresammansättning. På så vis skapas grunden för en särskilt väldoftande och aromatisk utveckling i osten hela lagringen igenom.

Utmärkelse:
2007: Mejeribrugets Gourmetpris
2010: Børsens fødevarepris
2011: Børsens fødevarepris

För mer information om våra produkter besök www.naturensskafferi.se
Följ gärna vårt nyhetsflöde genom att gilla oss på Facebook www.facebook.com/naturensskafferi

För ytterligare information kan Ni kontakta:
Greycy Hansen, B&P Handelskompagni, greycy@bph.se
Bosse Esbjörnsson, B&P Handelskompagni, bosse@bph.se

Varför skall man äta mat som innehåller smaktillsatser och syntetiska färgämnen när det finns rena smaker och vackra färger i naturlig mat?

Vi tror på god mat, gjord på naturliga råvaror utan tillsatser och som är producerad med hänsyn till djur, natur och människa. I vårt sortiment hittar du ekologiska och naturnära livsmedelsprodukter.

Vi på Naturens Skafferi tror att det som är gott för kroppen också är gott för själen.

HÄLSNINGAR FRÅN DEN GODA SIDAN!