Beriksson

Ekologiska smakrika te-blandningar för 2013 från östra London

Pressmeddelande   •   Jan 09, 2013 09:40 CET

Joe’s TEA är en nyhet från östra London som erbjuder ekologiska premiumteer komponerade för såväl den moderna londonbon som den som uppskattar traditionella tesmaker. Teerna kommer både i svart, vitt men även rött och fruktiga, blommiga och mintiga teer som inte innehåller tein (koffein). Det ekologiska teet kommer i nedbrytningsbara pyramidbehållare gjorda av majsstärkelse, vilka gör att det släpps ut mer smak i brygden. Tebladen i ex. ”English breakfast” och ”Whiter than white” expanderar som ett bra te ska och det ger därför en god smak utan bitterhet. Joe menar att premium och ekomarknaden för te tidigare inte har moderniserats i så stor utsträckning och han tycker att den borde inspireras av kaffe och smoothiemarknaden där nya, moderna smaker och kombinationer finns i överflöd. Joe’s tea kombinerar möjligheten att göra en god kopp te med bekvämligheten att slippa krångel med tesilar och löste. Joe’s tea lanserar åtta sorter i Norden under 2013. Dessa sorter är: The earl of grey, St Clemonts lemon, Minted up fruit, Proper peppermint, Ever so english breakfast, Sweet chamomile och The berry best.

Ladda ned bilder på: www.dropbox.com/sh/07fpm9x2xg66lec/r6CbPWQz0O Läs mer på: www.beriksson.net/vara-varumarken/joes-tea eller: www.joesteacompany.com/ Undrar du något mejla till info@beriksson.net och ange Markus eller ring mig på tel: +46703883534

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.