Ekologiska T-shirts

Ekologiska t-shirts på catwalken för barnens skull

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2010 14:35 CEST

Nu på söndag den 10 oktober samlar Världens Barn in pengar på Teatersagohuset i Lund klockan 13-17. Världens Barn som startades 1997 av Radiohjälpen är sveriges största kampanj för insamling av bistånd till utsatta barn runt om i världen.
IM (Individuell Människohjälp) kommer i samarbete med Världens Barn att ordna en modevisning och Ekologiska T-shirts kommer då att tillsammans med Zoolidare, Fabekko, Eko t-shirt, Fiber Fin, Polarn o Pyret och Omtanken visa upp ett urval av sina kläder.

På catwalken kommer man bland mycket att annat kunna se t-shirts för tonåringar och barn från Spunky, Red Robot och Frepps .

Dessutom kommer det att vara massor av andra aktiviteter som  ansiktsmålning, fiskedamm och prova på att spela i band

Välkomna att stödja Världens Barn!

Ekologiska T-shirts är en ekologisk t-shirt butik på nätet. Här hittar du ekologiska kläder i olika stilar som skate, surf, fashion och streetwear. Snygg design och hållbarhet i skön kombination. Vi vågar påstå att vi har det bästa utbudet av ekologiska t-shirts på nätet, ta en titt och bedöm själv!

Vi gillar miljövänliga och snygga t-shirts
Vi är noga när vi väljer ut vilka t-shirts vi ska sälja. Alla våra märken använder sig av ekologisk bomull och textilier som är certifierade av antingen SKAL, Oeko-Tex®, Control Union eller ECOCERT som garanterar giftfri produktion utan bekämpningsmedel.
Senaste tillskottet i sortimentet är avdelningen för vintage t-shirts. Kan det bli miljövänligare än att återanvända alla snygga t-shirts som finns där ute?

Eftersom vi strävar mot att hålla en miljövänlig linje så långt det går skickas våra t-shirts i 100 % biologiskt nedbrytbara påsar.

Bra service och alltid fraktfritt
Vi svarar alltid på våra kunders frågor och hjälper till så gott vi kan. Undrar du något så är du självklart välkommen att kontakta oss. Det ska vara enkelt och roligt att handla t-shirts hos oss, därför har vi snabba leveranser och alltid fri frakt oavsett hur mycket eller lite du beställer!