Greener Konfektion AB

EKOLOGISKT STREETWEAR PÅ NÄTET

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2013 07:51 CEST

EKOLOGISKT STREETWEAR PÅ NÄTET

19 april lanserades webshopen greener.se. Shopen har en tydlig värdegrund och kommer att sälja ekologiskt streetwear på nätet med tanken att bidra till ett mer hållbart samhälle och utmana befintliga aktörer i branschen.

Ekologiska kläder tar allt större mark hos de stora klädkedjorna och Johan Norbäck, ägare och grundare av greener.se vill nu sätta standards även för streetwear och actionsportkläder.

– Greener har som uppgift att hylla naturen i sig och uppmärksamma det som kan hjälpa oss hitta en balans mellan sport och hållbarhet. Att vi fortsätter göra det vi älskar är primärt om vi skall lyckas och den inställningen är en mycket viktig del av Greener. Som idrottare är vi ute mycket och oavsett om luften, vattnet, berget eller skogen är vår arena så befinner vi oss alla nära de förändringar som sker i klimatet och naturen. Denna närhet fick mig att starta Greener, säger Johan Norbäck

Intresset för Johans initiativ har varit stort redan från idéstadiet och han har redan nu lyckats knyta till sig stora namn.

– En av världens bästa actionsportfotografer, Mattias Fredriksson, står för bakgrunden i shopen. Han vill tillsammans med greener.se hylla naturen som världens bästa lekplats och idrottsarena, säger Johan Norbäck.

Till skillnad från många konkurrenter i branschen väljer greener.se att inte producera mängder av stickers och annat marknadsföringsmaterial som pumpas ut till kunder i varje leverans.

– Nej, hos oss kan du välja att köpa en sticker för en tia i kassan. Pengar som sedan oavkortat går till WWF. Vår sticker ska stå för någonting mer, säger Johan Norbäck.

För ytterligare information, pressbilder med mera:

Johan Norbäck, Grundare,

johan@greener.se

GREENSPIRATION

Jag har jobbat mycket med street- och sportmode och älskar det, men idag känner jag att jag saknar något på marknaden, nämligen en butik med noga utvalt ekologiskt streetwear. En plats där jag hittar snygga, bekväma kläder som står för något mer...något mer spännande än att bara ha rätt färg eller modell. Stil och attityd är för mig något mer än looks och leverantörer och denna åsikt skall utgöra en viktig del av grunden för Greener. Vi skall erbjuda produkter som tagits fram med respekt för miljö och människor...ett sortiment där det alltid finns mer än en fin tanke bakom varje produkt. Min dröm är att du och så många andra som möjligt skall få känna sig både snygga och stolta. Jag vill presentera ett nytt, sundare sätt att välja streetwear.

Sport i allmänhet och actionsport i synnerhet har alltid varit en viktig del av livet för mig och därför finns också en naturlig koppling mellan det och Greener. Jag vill inte få dig att sälja crossen eller pickisen och om någon erbjuder skjuts i en helikopter försöker jag om någon att vara först ombord. Greener har som uppgift att hylla naturen i sig och uppmärksamma det som kan hjälpa oss hitta en balans mellan sport och hållbarhet. Att vi fortsätter göra det vi älskar är primärt om vi skall lyckas och den inställningen är en mycket viktig del av Greener. Som idrottare är vi ute mycket och oavsett om luften, vattnet, berget eller skogen är vår arena så befinner vi oss alla nära de förändringar som sker i klimatet och naturen. Denna närhet fick mig att starta Greener.

Greener bör inte drivas av kortsiktiga principer som konstant rea och priskrig. Fördelarna med att något kostar några kronor mindre motiverar inte förlusten av känslan att fullt ut kunna stå för det man har på sig. Det är helt avgörande att Greener inte låter det eller andra liknande faktorer påverka din upplevelse negativt. Vi skall sprida Greenspiration och jag har som högsta önskan att tillsammans med dig visa världen att vi kan vara snygga samtidigt som vi ger något tillbaks till den natur vi gillar att vistas i.

Vi ses där ute!
Johan Norbäck, grundare av Greener