Lemontree Enterprise Solutions AB

Ekonomistyrningsverket (ESV) väljer Lemontree för att ta fram en ny arkivredovisning

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2011 08:54 CET

Lemontrees spetskompetens och färdiga lösningar inom arkivredovisning låg till grund för Ekonomistyrningsverkets val av samarbetspartner.

Stockholm 15 februari 2011 – Det finns krav på att alla myndigheter i Sverige senast den sista december 2013 ska ha en arkivredovisning som följer Riksarkivets nya föreskrifter. Därför påbörjar nu ESV arbetet med att ta fram en ny arkivredovisning och har valt Lemontree som samarbetspartner.

Genom samarbetet med Lemontree får ESV tillgång till kompetenser, som tidigare arbetat på Riksarkivet med att ta fram de nya föreskrifterna, och en färdig metod (LAIM) för införandet.

LAIM är ett färdigt metodstöd från Lemontree som hjälper myndigheter att påskynda och kvalitetssäkra införande av t ex arkivredovisning och e-arkivering. Sedan tidigare arbetar bland annat Högskoleverket med LAIM.

Arbetet med den nya arkivredovisningen kommer att ske under 2011 och beräknas vara färdigt under första kvartalet 2012.

För ytterligare information, kontakta:
Andreas Lalangas, Försäljningschef, Lemontree, telefon: 0735-130 798

Om Lemontree

Lemontree levererar lösningar inom integration, dokument- och ärendehantering, e-arkivering och quality management. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad.

Bland Lemontrees produktpartners märks bland annat Autonomy, FormPipe, Progress Software, Nordic Edge och HP. Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknik. Lemontrees kunder är främst aktörer inom telekom, offentlig verksamhet, försäkring och finans. Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Norge med kontor i Oslo. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Besök www.lemontree.se för mer information.