Nobelmuseet AB

MER PÅ STAN

SAMTAL - EKOT FRÅN BIG BANG

Tisdag 20 maj kl 18-19
I mars upptäckte amerikanska forskare ett ”eko” från Big Bang för 14 miljarder år sedan. Fyndet beskrivs som den största inom rymdforskningen på decennier och kan hjälpa till att förklara ”den stora smällen” då universum föddes. Samtal mellan Ulf Danielsson, professor i teoretisk fysik Uppsala Universitet, Olov Amelin, Museichef Nobelmuseet och Johanna Rose, vetenskapsjournalist Forskning och Framsteg.
Fri entré,
Boka plats på: event@nobelmuseum.se eller 08-534 818 18

Om Nobelmuseet AB

På Nobelmuseet presenteras Nobelpristagarna och deras insatser, men även själva priset och Alfred Nobels arbete. Museets uppdrag är att vara framåtblickande, att fånga upp Nobelpristagarnas fortsatta arbete och den samtida forskningen inom Nobelprisrelaterade ämnesområden. Nobelmuseet är beläget i Börshuset i Gamla stan, Stockholm.

Besök gärna: http://www.nobelmuseum.se, @NobelMuseum på Twitter, www.facebook.com/NobelMuseum, www.youtube.com/NobelMuseum.

Nobelmuseet®, Nobelpriset® och Nobelmedaljen är varumärken som tillhör Nobelstiftelsen.

Friskrivning: Nobelmuseet AB är varken direkt eller indirekt engagerat i nomineringen eller valet av Nobelpristagare. Dessa förfaranden är strängt konfidentiella och regleras av de institutioner som delar ut Nobelpriset.