Printa Information i Helsingborg AB

El-Björn satsar i Finland

Pressmeddelande   •   Okt 30, 2003 09:53 CET

Svenska El-Björn Electro AB, ett företag i bygg- och elbranschen, etablerar ny försäljningsorganisation i Finland. Bolaget har upprättat samarbetsavtal med bland annat uthyrningsföretagen Cramo och Altima samt utsett ett 30-tal företag i el-branschen till auktoriserade servicecentra. Detta innebär en landsomfattande försäljning och ett rikstäckande servicenät.
El-Björn utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter för tillfälliga helhetslösningar inom områdena kraft, ljus och värme. El-Björns satsning mot den finska bygg- och uthyrningsbranschen inriktar sig främst mot den professionella sektorn med slitstarka och pålitliga produkter.

Dragplåstret är tre produkter som marknaden är bekant med. Den klassiska värmefläkten från 2-15 kW, kraftsortiment för tillfällig el, från miniväska 16A till de tyngre byggcentralerna på 630A. Dessutom kan man locka med arbetsplatsbelysningen BOJ, som nominerats till årets arbetsmiljöpris på Byggmaskinmässan tidigare i år i Sverige. Med denna satsning talar nu det mesta för att etableringen i Finland ska lyckas.

Printa har stor del i El-Björns satsning på den finska marknaden. Printa har producerat allt pressmaterial och distribuerat detta till noggrant utvald media i Finland. Presskampanjen för El-Björn är ett exempel på hur Printa kan skapa publicitet om en nyhet.