Orascom Development

El Gouna tilldelas pris för sin marina

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2010 15:37 CET

Stockholm, november 2010, Den populära egyptiska turistdestinationen El Gouna kan nu lägga ännu utmärkelse till sin samling. Tidigare har orten tagit emot priser för sin arkitektur och sitt miljöarbete, den här gången var det marinan Abu Tig marina som vann kategorin bästa marinanläggning i international property awards den 26 oktober. Abu tig marina ligger längs röda havet och är designad av den italienska arkitekten Alfredo Freda. Destinationens skapare är Orascom Devlopment.

-Det här är ännu en bekräftelse på att hållbara och miljövänliga destinationer som El Gouna ökar i popularitet, säger Omar El Halaby, VP Marketing,Orascom Development.

Om international property awards
International property awards arrangeras årligen av international property media, i år i samarbete med Bloombergs television. I tävlingen kan yrkesverksamma inom fastighets- och byggbranschen från alla delar av välden vara med och delta. 13 oberoende domare från olika professioner utser tillsammans vinnarna. I år ställde Orascom upp i fem kategorier och vann samtliga.

• Bästa skidanläggning – Andersmatt Swiss Alps, Schweiz
  • Bästa marinanläggning - Abu Tig New Marina, El Gouna
  • Bästa arkitektur -Chbika, Marocco Bästa marknad - OD Roadshow (November 2009 – Opera huset)
  • Bästa webbsida – Andermatt Swiss Alps, webbsida

Orascom Development Holding AG (Orascom Development) är ledande inom utveckling av hållbara turistdestinationer med ett starkt fotfäste i Egypten och Mellanöstern. Koncernen har över 18 års erfarenhet och erbjuder hotell, privata villor, lägenheter och fritidsanläggningar i attraktiva lägen. Orascom Development har anläggningar i tre städer, El Gouna, Taba Heights och The Cove.