El & Industrimontage Svenska

El & Industrimontage Svenska AB ansöker om avnotering från First North

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2007 08:54 CEST

El & Industrimontage Svenska AB (publ.) ("E&I") (First North : EIAB), tillkännagav idag att Stockholmsbörsen, på begäran av E&Is styrelse, har beslutat att avnotera E&Is aktier. Sista dag för handel är torsdagen den 30 augusti 2007. Med anledning av detta kommer inte halvårsrapporten att publiceras den 29 augusti som tidigare meddelats.

För ytterligare information kontakta:
Olle Backman, Koncernchef El & Industrimontage, tfn 070-632 89 93, E-post: olle.backman@eiab.com

El & Industrimontage Svenska AB (publ) är landets mest kompletta leverantör av el- och instrumentmontage med en fakturering om cirka 1,2 miljarder SEK och drygt 900 anställda. Koncernen levererar kvalificerade tekniska lösningar inom automation, elinstallation och kraftteknik, samt service och underhåll till indu­stri och offentlig sektor.
Tack vare fabrikatobundenhet och hög teknisk kompetens är El & Industrimontage en av de snabbast växande koncernerna i Sverige inom branschsegmentet tekniska installationer. Koncernens aktie är noterad sedan 2001 och handlas på First North.