Elastocon AB

Elastocon bjuder in till ett seminarium om vädersimulering och ljushärdighet.

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2012 16:25 CEST

Elastocon bjuder in till ett seminarium om vädersimulering och ljushärdighet.

När? Onsdag den 21 november kl 09.30 – 16.30

Vad?  Seminarium där grunderna för vädersimulering och ljushärdighet kommer att avhandlas.

Var? I Elastocons lokaler i Borås

Mer info? Föreläsare är Jim Regan från Q-lab i England. Q-lab är ett av de världsledande företagen inom detta område, och har varit verksamt sedan 1956. Jim Regan är en föreläsare van vid att hålla seminarium på en allmän nivå för att alla deltagare ska känna att man får relevant information, inte en säljande övertalning.

För vem? Detta tillfälle passar alla som har någon form av produkter som kommer att vistas utomhus eller i miljöer med solljus (t.ex. innanför en fönsterruta).
Allt från läkemedels- och kosmetikindustrin till ytbehandlingsindustri, från golv- och takmaterialtillverkare, bilindustrin, färgindustrin mm. Kort sagt, detta passar alla som har ett intresse för hur framförallt ljus och fukt påverkar olika material och dess beståndsdelar.

Innehåll? Det kommer att pratas om bl.a:

• Hur ljus, värme och fukt skadar material
  • Varför man ska prova
  • Provning utomhus och inomhus på laboratorier
  • Hur man korrelerar provresultat
  • Vad som är rätt test för ditt behov

Fördelar? Om du förstår vädersimulering kan detta bidra till ditt företags lönsamhet genom att du kan:

• Undvika kostsamma produkthaverier
  • Möta nya specifikationer
  • Förbättra befintliga produkter
  • Lansera nya produkter på marknaden där du är säker på      hållbarheten

Naturligtvis finns det många fler fördelar. Mer fakta får den som deltar i seminariet. Du kan alltid efterfråga mer information om seminariet genom att kontakta Elastocon för en inbjudan.

Elastocon är ett företag som står för stor noggranhet och precision. Vi säljer och utvecklar provningsinstrument för gummi-, plast- & textilmaterial, vi kalibrerar ackrediterat flertalet storheter samt kan hjälpa till med utbildningar och konsultation. Vill du veta mer? Besök oss på: www.elastocon.se