Elastocon AB

Elastocon har utökat personalstyrkan med 20 %.

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2014 15:55 CEST

Under 2014 har det lilla men ändå världsomspännande företaget ytterligare utökat sin personalstyrka, med hela 20 %.

Man har anställt totalt 3 personer och är numera 18 personer. Nyanställningarna har förstärkt, ekonomi/administrationsavdelningen, produktionen samt säljstyrkan.

Företaget exporterar över hela världen de instrument som tillverkas i Borås och har exporterat till ett 70-tal länder genom åren. I Sverige och övriga Norden har man även agenturer man är återförsäljare åt, och kan leverera en hel del av nödvändig utrustning för utveckling av polymera material, främst gummi. Materialsortimentet som kan testas med deras instrument är dock stort och spänner från gummi och plast över textil och färg- samt väderprovning till metall och asfalt/betong.  Elastocon erbjuder även olika servicetjänster, från ackrediterad kalibrering till testservice i sina egna laboratorier samt utbildningar.

Elastocon är ett företag som står för stor noggranhet och precision. Vi säljer och utvecklar provningsinstrument för gummi-, plast- & textilmaterial, återförsäljer en mängd olika instrument även för färg och väderprovningar, vi kalibrerar ackrediterat flertalet storheter samt kan hjälpa till med utbildningar och konsultation. Vill du veta mer? Besök oss på: www.elastocon.se