Elastocon AB

Elastocon i Borås går framåt och har nyanställt.

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2012 08:46 CEST

Företaget vars slogan är provning med precision och som jobbar med laboratorieutrustning går framåt. Man har nyligen anställt 2 personer och därmed utökat sin personalstyrka med hela 15 %. Eventuellt kommer man även att nyanställa ytterligare en person inom en snar framtid.

Nyanställningarna kommer sig av en stadig och bra utvecklingskurva på orderingången. De nyanställda kommer dels att jobba i produktionen och dels med att avlasta den tidigare befintliga personalen.

Företaget ser positivt på framtiden och känner en positiv stämning från kunderna som är spridda från Sverige och ut över hela världen. Både den svenska marknaden liksom exportmarknaden går framåt. Det man efterfrågar hos Elastocon är fram för allt provningsutrustning för laboratorier, t.ex. de egenutvecklade och producerade instrumenten för åldringsegenskaper hos polymera material (plast och gummi) och liknande.

Man är i Sverige även agent för ett flertal utländska leverantörer och kan erbjuda ett brett sortiment av provningsutrustning, allt från provberedning, hårdhetsmätning, tjockleksmätning till större och i vissa fall mer avancerade instrument. Via den senaste agenturen kan man även erbjuda väderprovningsutrustning vilket gör att kundkretsen har utökats till att spänna över alla företag som tillverkar någon produkt eller material som vistas utomhus.

Att företaget dessutom erbjuder ackrediterad kalibrering både på plats hos kunder runt omkring i världen, liksom i sina specialanpassade laboratorier i Borås, bidrar naturligtvis till företagets framgångar.

Elastocon är ett företag som står för stor noggranhet och precision. Vi säljer och utvecklar provningsinstrument för gummi-, plast- & textilmaterial, vi kalibrerar ackrediterat flertalet storheter samt kan hjälpa till med utbildningar och konsultation. Vill du veta mer? Besök oss på: www.elastocon.se