ProQure | Entrémattor & Mattservice

Eldsläckande entrémattor stoppade skadespridningen

Pressmeddelande   •   Jan 04, 2010 14:11 CET

Vem skulle kunna snabbt komma på att använda en entrématta för att kunna släcka eld särskilt när man står inför en väldig krävande situation? Det gjorde brandmän i Köpenhamn.

Det var några dagar innan jul. Mitt i det mest hektiska tiden på året och under lunchrusningen brann det snabbt och rejält i ett av ProQures kunder i centrala Köpenhamn. Snabbt på plats var den danska brandkåren. "Köket ligger långt in i lokalen och brandmännen behövde agera snabbt för att minimera skadan. Då tog de fatt i de entrémattorna som låg i hallen." berättade föreningens ägare Ulla Hautop, Osterbro, Köpenhamn.

Undersidan på entrémattorna är gjord av nitrilgummi och är inte lätt antändlig. Det är alltså en bra material för att snabbt stoppa spridning av elden och släcka en del av det eldhärjade köket enl brandmännen. Ingen skadades och entrémattorna var dock fortfarande i bra skick efter händelsen.

Se även nyheter på ProQure | Nyheter

___________________

För mer information, kontakta:

Ryan Eriksson, Marknads- och Försäljningschef
Direkt: +46 40 20 5262
Mobil: +46 702 55 0509

hemsida: www.proqure.se
e-mail: info@proqure.se

OM PROQURE:

ProQure erbjuder prisvärda & miljövänliga entremattor & mattservice av överlägsen kvalité till företag i Malmö, Göteborg, Stockholm & resten av Sverige.

Välj bland våra entremattor så som tork-, logo-, VIP-, arbetsplats- & skrapmattor.

ProQure tar miljöfrågan på största allvar & därför ställer vi höga krav på våra samarbetspartners & oss själva gällande miljöarbete.

Besök gärna vår hemsida: www.proqure.se.