Electra Gruppen AB

Electra Gruppen träffar avtal med Coop

Pressmeddelande   •   Sep 26, 2008 13:52 CEST

Electra Gruppen har tecknat samarbetsavtal med Coop om varuförsörjning och logistik avseende hemelektronikprodukter

Electra Gruppen och Coop har tecknat ett tvåårigt samarbetsavtal om varuförsörjning och logistik avseende hemelektronik till Coop Forums samtliga stormarknader. Electra Gruppen kommer att ansvara för sortiment, logistik och leveranser medan Coop svarar för daglig drift och försäljning i stormarknader. Vi är naturligtvis mycket glada och stolta att Coop har valt Electra Gruppen som samarbetspartner. Vi ser stora möjligheter i samarbetet och förväntar oss att tillsammans med Coop kunna öka försäljningen av hemelektronik i Coop Forums stormarknader säger Electra Gruppens vd Anders Dahlström. Hemelektronik är ett produktområde som är mycket viktigt i våra stormarknader för att ha ett komplett och attraktivt sortiment för våra kunder. Genom samarbetet med Electra Gruppen får vi tillgång till deras långvariga branschkompetens och logistikkunnande och vi ser detta som ytterligare ett viktigt steg i den utveckling som Coop Forum nu genomgår säger Hans Högman, chef Nonfood på Coop Sverige.