Electrolux AB

Electrolux årsredovisning enligt Form 20-F

Pressmeddelande   •  Jul 04, 2003 15:45 CEST

(ELUX) Electrolux årsredovisning enligt Form 20-F har lämnats till den amerikanska finansinspektionen, US Securities and Exchange Commission, SEC. Dokumentet finns tillgängligt i pdf-format på Electrolux hemsida, www.electrolux.com/ir. Årsredovisningen enligt Form 20-F finns också tillgänglig i SECs Edgar Database på www.sec.gov.

En kopia av ovantstående dokument har också sänts till börsmyndigheten i Storbritannien, UK Listing Authority, och kommer inom kort att finnas tillgängligt på adress:

Financial Services Authority
UKLA Document Viewing Facility
25 The North Colonnade
Canary Wharf
London, E14 5HS, UK

Om Electrolux
Electrolux-koncernen är världens största tillverkare av hushållsmaskiner och utrustning för kök, rengöring samt skogs- och trädgårdsskötsel. Mer än 55 miljoner produkter - som kylskåp, spisar, tvättmaskiner, dammsugare, motorsågar och gräsklippare - säljs varje år till konsumenter och professionella användare i över 150 länder till ett värde av 133,2 miljarder kronor. Electrolux-koncernen har 82. 000 medarbetare och arbetar med ledande varumärken som AEG, Electrolux, Zanussi, Frigidaire, Eureka, Husqvarna, Flymo, Volta och ElektroHelios.

För mer information, kontakta Investor Relations på telefon 08-738 60 03. Electrolux Pressjour har telefon 08-657 65 07.