Electrolux Sverige

Electrolux tävlar ut biljetter till fullsatta Art of Cooking

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2010 16:37 CEST

Restaurangakademien samlar för första gången stora delar av den gastronomiska eliten, tidigare vinnare av Årets kock, i köket för en middagsupplevelse utöver det vanliga. I The Art of Cooking får inbjudna gäster njuta av en specialkomponerad sexrättersmåltid i en intim miljö där aktiva bloggläsare har en chans att vinna biljetter.

Just nu tävlar Electrolux ut sju biljetter till kvällen i samarbete med bloggarna Receptomaten, Mat såklart och Öhmans mat och vin. Tävla genom att svara på frågor om Restaurangakademien och Electrolux; eller berätta om din bästa matupplevelse; alternativt komponera din egen sexrättersmeny. Tävlingen pågår till 19 oktober.

Art of Cooking, en kväll i gastronomins tecken samlar medlemmarna i Årets Kock för en middagsbjudning utöver det vanliga. Tanken att låta Sveriges krögarelit få återvända till köket för en kväll under ett specifikt tema för att fira matlagningens konst. Under en intim kväll samlas 40 middagsgäster på Restaurangakademin för att avnjuta en sexrättersmeny signerad:

Christer Lingström, Årets Kock 1985

Roland Persson, Årets Kock 1990

Rikard Nilsson, Årets Kock 1991

Stefan Eriksson, Årets Kock 2005

Viktor Westerlind, Årets Kock 2009

För dessert och brödkorg står Magnus Johansson, hedersmedlem i Föreningen Årets Kock.

För att delta i tävlingen, besök någon av bloggarna ReceptomatenMat

såklart och Öhmans mat och vin och tävla innan 19 oktober.