Briza maxima AB

Elegant dekadens när kvinnorna intar årets Regnbågsfestival

Pressmeddelande   •   Jun 23, 2013 16:31 CEST

[23 juni 2013]

Kvinnor av alla kön och identiteter klär upp och tar en värld i besittning för en afton på Velvet & Pearls Ladies Club, Malmö Prides egen tjejfest. En svettig och pirrande klubb, inspirerad av jazzens storhetstid och det kubanska nattlivet innan revolutionen. Pride-arrangörerna RSFL Malmö och upplevelse-producenterna från Briza maxima AB samskapar en totalupplevelse.

Den 28 juni bjuder RFSL Malmö och Briza maxima AB åter in till Velvet & Pearls eget förföriska universum! En värld med doft av 40-talets Harlem och förrevolutionens Havanna. Sång av Billie Holiday. Sensuella dansöser. Suggestiv musik på skivspelaren, tunga taktslag och en drivande rytm. Möt igen våra egna Velvet Girls; sensuella cigarettflickor som med stolthet serverar dig njutning på ett fat.

Kvinna, tant, tjej, dam, brud, butch, femme, queer, trans - oavsett dina identiteter är alla som identifierar sig som kvinnor välkomna denna afton som hyllar kvinnan. En afton då varje kvinna är sin egen och har utrymme att ta den roll som hon själv vill ha.

Vid skivspelaren tronar DJ Alice Samoilova och bjuder på svängig exotica i form av de bästa låtarna från många decennier för att med smäktande stämsång och förföriska rytmer försätta kroppen i euforisk dans. Natten bjuder på burlesque från Malmös egen burlesquetrupp The Ravishing Byrds Burlesque och Kitty Sincane, regerande svenska mästarinnan i tassel-twirling. Moaning Mona sjunger själfullt om kärlekskval, men med en annan twist på lösningarna.

Vad

Velvet & Pearls Ladies Club, Regnbågsfestivalens tjejfest äger rum på Tangopalatset
Fredagen den 28 juni 2013, kl. 22.00 till 03.00.

Förköp via Tickster, http://www.tickster.com/sv/events/hdwe2bhd3e92c0r

Mer om kvällens program: https://www.facebook.com/events/174334836053539/.

Se www.briza.se/pressrum för bilder och pressmaterial. Fotograf: Helena Johansson.

För mer information:
Rebecka Eriksson, producent, kommunikation
Epost: rebecka@briza.se
www.briza.se

Susanne Adielsson, ordf. RFSL Malmö

Epost: susanne@malmo.rfsl.se

Briza maxima: eventföretaget som erbjuder utveckling genom upplevelser genom att producera arrangemang som deltageren upplever med alla sinnen och minns med hela kroppen.