ElektronikGruppen BK AB

ElektronikGruppen förvärvar Miko Komponent AB

Pressmeddelande   •  Sep 19, 2003 11:51 CEST

I syfte att förstärka ElektronikGruppens produktutbud inom aktiva elektronikkomponenter, framför allt minnen, minnesmoduler och TFT- displayer, har rörelsen i Miko Komponent AB förvärvats.

I och med detta förvärv förväntas ElektronikGruppens årliga omsättning öka med ca 80 Mkr och vinsten per aktie öka med 0,5 kr.

Verksamheten kommer att drivas som ett självständigt bolag inom ElektronikGruppen.

För närmare information kontakta
Johnny Alvarsson VD ElektronikGruppen, 08-759 35 43, 070-589 17 95.

ElektronikGruppen är börsnoterat bolag med ca 600 MSEK i omsättning och med ca 300 anställda i 8 länder uppdelat på tre affärsområden. EG Products utvecklar och tillverkar både fiberoptiska produkter och induktiva komponenter till företag som tillverkar och installerar utrustning inom elektronik och telekommunikation. EG Electronic Components marknadsför kundanpassade komponenter till elektronikindustrin i Norden, Baltikum och Storbritannien. EG Production Technology säljer produktionsutrustningar, förbrukningsmaterial och processutbildning till elektronikindustrin i Norden, Baltikum och Polen.