Elektrostore Sverige AB

ELEKTROSTORE LANSERAR ELEKTROSTORE.NO - NORGES FÖRSTA RENA E-HANDEL FÖR VITVAROR!

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2005 11:26 CEST

"ELEKTROSTORE GOES WEST"

Den 26 oktober 2005 förändras vitvarubranschen i Norge. ELEKTROSTORE.NO öppnar dörrarna och erbjuder:

- Fullskaligt sortiment av kvalitetsprodukter från kända märken som Electrolux, Husqvarna, AEG, Electro Helios, Zanussi, Volta och Futurum, Whirlpool, Cylinda m fl.

- Nya produkter som inte sålts tidigare på norska marknaden.

- Priser, betydligt lägre än vad norska konsumenter är vana vid.

- Service på samma höga nivå som gett högsta betyg i alla tester i Sverige.

”Vi har norska kunder sedan flera år tillbaka som köper av oss, men vi tar nu steget fullt ut och har startat ett norskt lokalt dotterbolag för att kunna ge vår kunder i väst bästa service och erbjudande direkt på hemmamarknaden,” berättar Erik Andrén, VD Elektrostore Sverige AB.

Lanseringen kommer backas upp av intensiv marknadsföring på såväl Internet via sökmotorer och prisjämförelsesajter, som i traditionell media som fack- och konsumentrelaterad press. En beprövad kommunikationsstrategi för en lyckad lansering.

”Vi startar med erbjudande om fri frakt till alla våra kunder i Norge - ett erbjudande som slår mot etablerade aktörer i den traditionella vitvaruhandeln”, fortsätter Erik Andrén, ”totalpriserna är mycket konkurrenskraftiga jämfört marknaden i Norge”.

Elektrostore säljer sedan 2001 vitvaror och hushållselektronik via Internet och butik i Kungens Kurva i Stockholm och har växt kontinuerligt med vinst sedan starten. Idag är Elektrostore ledande inom vitvarubranschen och erbjuder alltid mycket låga priser, ett brett och fullständigt sortiment samt hög service. Elektrostore.se är 2005 den största vitvarubutiken på Internet i Sverige och har även blivit utsedd till ”Sverige bästa butik” av Pricerunner.

Kontakt för mer information:

VD Erik Andrén
Telefon: + 46 8 710 36 72 (direkt)
Email: erik@elektrostore.se