Element AB

Element startar webbyrå

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2012 10:31 CEST

Kunders sätt att använda webben i sin köpprocess har radikalt förändrat hur en effektiv webb måste se ut. Elements expertis gällande hur man får mätbarhet på sin webb och hur kunder genereras online har lett till att Elements kunder efterfrågat utveckling av hela webbplatser. Därför ser en ny webbyrå dagens ljus – Element Factory AB.

- Vi ska bygga resultatbaserade sidor som med strategisk struktur och rätt verktyg blir mer än bara en snygg informationsbroschyr för våra uppdragsgivare, säger Daniel Castaño, med bakgrund som senior webbstrateg på Element och vd för Element Factory.

- Att mäta besökares beteenden och identifiera dem på individnivå samt koppla rätt marknadskommunikation till dem, leder till att man inte bara får besökare, utan konkreta kunder. Till en exakt mätbar kostnad, säger Daniel Castaño.

Marketing Automation växer explosionsartat i USA och få i Europa har en bättre kompetens på det området än Element. Den förståelsen ger mycket goda förutsättningar för att skapa effektiva webbar, som skapar kunder, inte bara trafik.

Till Element Factory tar Daniel med sig Johan Nyberg, tidigare SEO- och webbstrateg på Unibet.

- I samband med implementering av Elements marknads- och säljstrategier har det ofta hänt att kunder gör om sin webb. Vi har redan levererat till ett antal kunder och responsen har varit mycket positiv. Element Factory räknar med kraftig tillväxt, både gällande anställda och uppdrag, säger Daniel Castaño.

- Alla webbutvecklare som inser vikten av spårbarhet och att koppla samman webbaktiviteter med kundens marknads- och säljfunktioner är välkomna att höra av sig om de vill arbeta på en modern webbyrå där fokus ligger på att webben ska vara en mätbart lönsam funktion på uppdragsgivarens företag, säger Daniel Castaño.

Idag finns stor efterfrågan på att skapa webbplatser där webben inte bara skall vara snygg att surfa omkring på. Webben ska vara ett nav för kundhantering och i slutändan försäljning. Då krävs djup förståelse för hur slutkundens köpprocess ser ut, något som Element har mer än 10 års erfarenhet av. Jonas Ander, koncernchef på Element, menar att fler och fler aktörer inser värdet i att effektivisera sina kundhanteringsprocesser.

- Idag är det köparna som finner sina säljare istället för tvärtom. Dagens företag måste därför betrakta sin hemsida som en strategisk säljkanal, ofta den viktigaste, säger Jonas Ander.

Element grundades 2003. Sedan dess har Element vuxit stadigt i snart tio års tid och 2012 ser ut att bli Elements bästa år hittills.

- Årets Q1 och Q2 har slagit alla tidigare kvartalsrekord och vi går mot ett rekordår, berättar Jonas Ander.

För mer information om Element, följ oss på några av våra sociala medier.

Kort om Element

Elements skapar framtidens försäljning och kundrelationer. Vi tillverkar och utvecklar lojala kunder genom ny- och merförsäljningsprocesser, innehållsstrategier och marketing automation.

Utöver ökad försäljning och lägre försäljningskostnader, resulterar vårt arbete i ökad varumärkeskännedom, kunskapsförsprång, ökad avslutsandel och kortare säljcykler.