Musichelp sweden ab

ELEONOR LÉONE släpper nya singeln WOLF - baserad på Sagan om Rödluvan

Pressmeddelande   •   Jul 19, 2019 11:17 CEST

Eleonor Léone Omslag.- Rickard Monéus

Det har varit ett händelserikt år för Eleonor Léone. Hon släppte sin första EP "Bye Boy Bye", samt ett gäng singlar som hon skrivit och producerat tillsammans med Kenny KNY Lundström. Hon gjorde även entré internationellt på Indisk TV och fick sitt namn på omslaget av Rolling Stone Magazine India.

Den 19 juli släpps nya poplåten WOLF - där ingen mindre än skådespelaren Stefan Sauk gästar som berättare.

Lyssna på den på Spotify

Lyssna på Youtube

Léone om låten:

"Alla känner vi väl till berättelsen om Rödluvan? Vi har hört denna saga, i många olika versioner, sedan barnsben. Men hur är det med vargen? Vad vet vi om honom, egentligen? Vad han tänker, känner, varför han gör som han gör? Det var en tanke som jag inte kunde släppa och så uppkom "WOLF" - en catchy popsång skriven ur vargens perspektiv.

Vargen kan finnas vart som helst runtom oss; Det kan vara en partner, en granne, en vän, ett beroende. Någon eller något som tar, förstör och förgör allt den kommer åt. När du äntligen tror att du blivit av med det - så kommer det tillbaka.

Men man kan också se det som en egoboost, att man själv är en "varg" som tar för sig i livet och som kör på det man tror på. "

Sauk om låten:

Efter att ha haft förmånen att sjunga tillsammans med Eleonor Léone på Castello Tabiano i Italien är jag stolt som en tupp över att få vara en liten, liten del av hennes låt ”Wolf”.

Music: Beatrice Jaksch, Gabriel Pettersson, Eleonor Léone, Kenny KNY Lundström

Lyrics: Eleonor Léone

Production: Kenny KNY Lundström, Eleonor Léone

Sagt om Eleonor Léone:

"Her debut EP, Bye Boy Bye, presents a slick, catchy style that can turn heads." -Rolling Stone Magazine

"Det här är en riktigt snygg poplåt med r&b-vibbar." - HYMN om låten "One Thing" i veckans fynd.

"Creativity, style and power. It was a wonderfully powerful live show. The vibe, the energy, the music... something you definitely don’t want to miss." - Cashbox Magazine Canada

Fler pressbilder

För mer info kontakta

Peter Åstedt

peter@liveatheart.se

Musichelp Sweden AB är ett musikbolag baserat i Trosa söder om Stockholm. Företagets fokusområde är management och förlagsverksamhet men det finns även en skivbolagsdel och en avdelning med servicetjänster för bolag och enskilda artister. Musichelp arbetar mycket med export av nya svenska band och samarbeten med olika företag genom branding.