Sveriges elevråd – SVEA

Elevrådare från hela landet träffas och utbildas - i Mönsterås!

Pressmeddelande  •  2010-09-17 16:40 CEST

För åttonde året i rad bjuder elevrådsorganisationen Sveriges elevråd – SVEA in sina nuvarande och blivande medlemmar till sin populära sammankomst Postutbildningarna. I år arrangeras träffen i Mönsterås tillsammans med Mönsterås kommun på värdskolorna Parkskolan och Mönsteråsgymnasiet den 1-3 oktober.

Postutbildningarna är en av de tre nationella sammankomsterna för elevrådare som Sveriges elevråd – SVEA årligen arrangerar. På Postutbildningarna får elevrådarna en kvalitetssäkrad utbildning inom de olika posterna ordförande, sekreterare, kassör, ledamot samt elevskyddsombud. De får även verktyg och inspiration att ta med sig hem för att kunna göra sitt elevråd starkare och få mer inflytande. Andra moment som kan ingå är information om skolans styrdokument och tips om marknadsföring. Eftersom Postutbildningarna är en nationell träff med många deltagare får elevrådarna också en chans att knyta kontakter och byta idéer med varandra.

Sveriges elevråd - SVEA är en ideell ungdomsorganisation av och för elevråd med viljan att skapa en bättre och mer demokratisk skola. För att göra detta jobbar organisationen bland annat med att utbilda elevråd men också med lobbying av skolpolitiska frågor nationellt. Sveriges elevråd – SVEA svarar även på remisser från riksdagen och regeringen angående frågor som rör skolan.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom