Elfa Distrelec

ELFA i prisbelönat samarbete

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2011 10:04 CET

ELFA har fått utmärkelsen New Distributor Partner of the Year Award för 2011 av instrumenttillverkaren LeCroy. ELFA har fått priset efter att ha genomfört olika marknadsföringssatsningar i olika media, som ELFAs hemsida och nyhetsbrev. En annan orsak är ett omfattande samarbete kring produktutbildning av ELFAs säljpersonal i flera länder och utställningar på branschmässor. ELFA och Lecroy har också arrangerat kundseminarier. LeCroy ser ELFA som en viktig kanal ut till kunderna och kommer fortsätta det framgångsrika samarbetet.
LeCroy är en ledande tillverkare av oscilloskop, analysatorer och andra avancerade instrument. Det är ett amerikanskt företag, med verksamhet i Europa och Asien. Deras produkter används exempelvis vid tillverkning av datorer, konsumentelektronik, inom fordonsindustrin, flygindustrin och inom telekommunikation.

För ytterligare information, kontakta:
Ove Södergren, ELFA AB
E-post: ove.sodergren@elfa.se

ELFA är en av norra Europas största katalogdistributörer
ELFA har 60 års erfarenhet av elektronikdistribution. Konceptet med enkla beställningar och snabba och säkra leveranser, kombinerat med aktiv sortimentsutveckling och omfattande teknisk rådgivning, har gjort företaget till en av norra Europas största katalogdistributörer av elektronik.
ELFA ägs av den schweiziska industrikoncernen Dätwyler. Vår verksamhet finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen, Estland, Lettland, Litauen och Ukraina. I ytterligare ett tiotal europeiska länder representeras ELFA av ett nät av återförsäljare.

En leverantör — mer än 100.000 artiklar
Hos ELFA finner du ett stort urval av de senaste nyheterna likaväl som mer sällsynta produkter. Vi samarbetar med runt 650 ledande leverantörer världen över och väljer ut de produkter som bäst passar våra kunders behov.