Axtech AB

ELFA marknadsför redKnows spårbara larm

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2009 12:20 CET

Från december 2009 kommer redKnows MiniFinder GPS-larm/spårsändare att ingå i ELFAs sortiment. ELFA, som är en av norra Europas största katalogdistributörer av elektronik, kommer att sälja MiniFinder i ett tjugotal länder i Europa via sitt nät av butiker och sin webbutik.

MiniFinder är ett svenskt GPS-baserat spårbart larm för fordon och maskiner. MiniFinder har blivit väl mottaget på marknaden sedan produktionsstart i november 2008 och distribueras av flera stora butikskedjor i Sverige.

ELFA är idag ett av de största elektronikföretagen i norra Europa. De arbetar med ledande leverantörer och lyssnar mycket på marknadens önskemål. ”Vi väljer aktivt ett sortiment som
passar kundernas behov och ser att MiniFinder passar väl in. Både för de som vill skydda sina fordon och annan egendom och för att produkterna är moderna och intressanta rent tekniskt, vilket många av våra kunder uppskattar”, säger Stefan Gunnars på ELFA Sverige.
”Axtech ser fram emot att samarbeta med ELFA och är glada över att de med sin tekniska expertis och erfarenhet av elektronikbranschen väljer sälja våra produkter. Tillsammans med ELFA har vi möjlighet att nå övriga Europa och ett kundsegment som vi hittills inte hunnit med att bearbeta”, säger Peter Wedin på Axtech AB.

För mer information, kontakta:

Peter Wedin, försäljningschef, Axtech
Tel. 031-558864, peter.wedin@axtech.se

Stefan Gunnars, produktchef, ELFA
Tel 08-580 943 19, stefan.gunnars@elfa.se

MiniFinder är en familj av svenskutvecklade stöt och vattentåliga GPS-larm med storlek som en mobiltelefon. De placeras enkelt i bil, båt, MC, ATV, utombordsmotorer, maskiner mm. Larmet skickar ett SMS med karta till din mobiltelefon om någon flyttar eller stör din egendom. Du kan när du vill begära att få information per SMS om var egendomen befinner sig.

MiniFinder produktfamilj består av:
- MiniFinder: Skickar SMS vid larm och vid begäran om information, med aktuell position och status.
- MiniFinder Sensor: ger möjlighet att komplettera en extern sensor, för exempelvis inbrottsskydd.
- MiniFinder Live: Rapporterar även sin position i realtid vid förflyttning till karta på websida.

Rek. pris från 3 196 kr (ex moms) Mer information på www.redknows.se eller på elfa.se.

Axtech AB är en etablerad leverantör av GPS-larm och söksystem i Sverige med distributörer i ett flertal länder. Axtech, som bedriver egen utveckling, producerar och säljer söksystem med GPS under egna varumärket redKnows.

Axtech AB, St Jörgens väg 4,422 49 Hisings Backa, tel. 031-558866, e-mail: info@axtech.se,
www.redknows.se