Elfa Distrelec

ELFA satsar på automation

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2011 12:56 CET

Automationsprodukter är ett område där vi under senare år har upplevt en allt starkare efterfrågan från våra kunder. Under 2010 startade vi därför ett projekt med målet att utöka vårt sortiment av just dessa produkter. Vi har nu expanderat sortimentet från ett drygt tusental produkter till över åttatusen. Den här satsningen har vi gjort i samarbete med våra största leverantörer, som Omron, Siemens och SMC. Vi kan nu erbjuda våra kunder 8200 automationsprodukter av 130 olika fabrikat. De nya produkterna är exempelvis regulatorer, givare, motorer, pneumatik- och signalprodukter.

ELFA är en av Nordeuropas ledande elektronikdistributörer och vi ägs av den schweiziska industrikoncernen Dätwyler. Vi marknadsför och distribuerar drygt 100 000 artiklar från mer än 650 leverantörer från hela världen.

ELFA är verksamt med egna organisationer i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Polen, Estland, Lettland, Litauen och Ukraina. Vi har ca 351 anställda som tillsammans omsätter ca 97 miljoner euro.