Sweetmeet AB

Elgiganten går in som huvudpartner till NorthSpawn– växande gamingfestival i Västerås

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2019 09:06 CEST

NorthSpawn startades med syftet att skapa en trygg och rolig mötesplats för e-sporten där unga och vuxna kan träffas för att skapa gemenskap, knyta nya kontakter och vänskaper, lära sig att driva organisationer och samarbeta under roliga former. Även om det mesta spelandet sker hemma är det viktigt att då och då kunna skapa kontakter och träffa andra med samma intresse. Esporten är viktig för många och ger också en digital kompetens som behöver lyftas fram, säger Niclas Sigholm, VD på Sigholm Tech och intiativtagare till NorthSpawn.

Den 1-4 november 2018 vallfärdade hundratals förväntansfulla spelare och besökare från hela Norden för att uppleva premiären av gamingfestivalen NorthSpawn i Västerås. Under festivalen fick deltagarna testa på ny digital teknik och interaktiva aktiviteter, tävla om prispotter på över 100.000 kr i e-sportturneringar och umgås med andra som har gaming som intresse.

Elgiganten kommer att ansvara för en del tekniska lösningar, bidra med innehåll, delta på expo och driva aktiviteter. Redan förra året hade vi ett riktigt fint samarbete med Elgiganten och det känns roligt att kunna utveckla det samarbetet vidare i år, säger Aurora Morales, projektledare för eventet.

Vi hoppas kunna skapa ett tryggt och välregisserat event där deltagarna har kul. Det känns som att vi delar den ambitionen med Elgiganten, avslutar Niclas.

Gamingfestivalen för alla gamers, teknik- och spelintresserade