Retail House AB

Elgiganten och Retail House inleder samarbete – fokus på shoppern i butik

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2012 14:38 CEST

Retail House och Elgiganten inleder ett unikt samarbete med syfte att säkerställa att Elgigantens butikskampanjer blir rätt exponerade i butik. Samarbetet inleds inom kategorin småelektronik i butik. Detta är en kategori med hög impulsgrad i butik vilket gör att exponeringar och POS är ett viktigt inslag för att lyckas mot Shoppern i butik. Först ut är butikerna i Sverige sedan så kommer butikerna i övriga Norden att ansluta sig under hösten.

”Vi vet att slaget om våra produkter står i butik och därför är det av högsta prioritet att de kampanjer som vi beslutar om att genomföra får ett så bra genomförande lokalt i butiken som möjligt. För att säkerställa detta har vi valt att arbeta med Retail House säger Anders Ferngren” Nordiskt försäljningsdirektör för hushållsprodukter på Elgiganten.

”Vi är otroligt glada att Elgiganten har valt oss som partner på Nordisk basis. För oss är det både spännande och utmanande att få arbeta i gränssnittet mellan Elgigantens butiker och dess leverantörer.” säger Martin Moström Account Director på Retail House.

För ytterligare information, kontakta: Retail House:

Martin Moström – +46708812630, martin.mostrom@retailhouse.se

Elgiganten: Anders Ferngren - tel +46 70 174 00 81, anders.ferngren@giganten.se