Placera Personal

Elisabet Holmene ny VD på Placera Personal

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2018 13:35 CEST

Efter sex år inom företaget tillträder Elisabet Holmene som ny VD på Placera Personal.

Det har varit ett händelserikt år för Placera Personal som gjort stora omorganisationer och flera interna satsningar. Bland annat har en extern styrelse rekryterats, teamorganisationen förändrats och en investering inom marknadsområdet trätt i kraft. Nu sker alltså även ett VD-skifte och Elisabet Holmene tillträde VD-posten den 1 juli.

– Elisabet är en inspirerande person med ett starkt driv. Jag är övertygad att hon är rätt ledare i den förändringsresa företaget befinner sig i. Styrelsen har stora visioner och vi har fullt förtroende för att Elisabet kommer att styra företaget i rätt riktning, säger Lena Forsberg, ägare och grundare av Placera Personal samt ledamot i styrelsen.

Elisabet Holmene har funnits på Placera Personal i olika befattningar i snart sex år. Hon har en bred utbildningsbakgrund inom HR, ekonomi och kommunikation och har arbetat i en ledande befattning de senaste sju åren.

– Jag är verkligen hedrad och glad över förtroendet att få leda Placera Personal framåt mot nya mål. Jag känner verksamheten väl och tror på den organisation vi har. Mitt mål är därför att bevara och utveckla vår värderingsstyrda och positiva företagskultur, samtidigt som vi ska göra en stark tillväxtresa. Jag ser fram emot att vi tar klivet uppåt både en och två nivåer, säger Elisabet Holmene.

Elisabet tar över VD-posten efter Jonas Norén, som varit VD på Placera Personal i sex år.

Läs mer på Placera Personals hemsida

Placera Personal är ett av Sveriges mest erfarna bemannings- och rekryteringsföretag. Med 30 års erfarenhet av kompetensförsörjning och tiotusentals uppdrag i ryggen, har vi byggt en unik förmåga att förstå vilka behov och ambitioner som ligger till grund för lyckade matchningar.