Kenth Åkerman - Ledarskapsexpert

Elisabeth Gummesson om prestationskrav i Coachtipset Radio med Kenth Åkerman

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2010 00:06 CET

Elizabeth Gummesson som själv har varit nära att förgås av perfektionism intervjuas av Kenth Åkerman i nästa veckas program av Coachtipset med Kenth Åkerman. Det handlar om hur man ser till att perfektionismen inte förstör ens prestationer och om hur man bäst tacklar alla de krav som ställs på en dagligen.

Hon kommer medverka i programmet den 15 november under temat Prestation - för vem och varför?

"Perfektionism, prestationsångest och kontrollbehov sätter krokben för människors hälsa, långt mer än det resulterar i just perfekta prestationer. Visste ni att perfektionister hellre avstår om de inte vet med 100 procent säkerhet att de kommer att lyckas? Eller att människor som lever med perfektionister starkt påverkas av deras låga självkänsla och ständiga längtan efter att bli omtyckta?" säger Elisabeth.

Programvärd för det Coachtipset Radio är Kenth Åkerman, själv inspiratör, författare och mental coach.

”Målgruppen är alla som vill få en kick och inspiration för att leva mer vaket. Samtidigt vill vi väcka tankar och få lyssnarna att tänka till, se nya perspektiv och börja fundera över sitt eget liv och arbetsliv. Vill vi ge ökad insikt och inlärning på ett inspirerande sätt. Varje program har ett tema och ger tips, verktyg, frågor, dialog, reflektioner och samtal.” säger Kenth. Bland gäster under hösten märks bl a fd fotbollsmålvakten Thomas Ravelli, top-coachen Connie Schotty-Osterholt, föräldracoachen Leena Bergander, författaren Nina Jansdotter, hypnotisören Fredrik Praesto och relationscoachen Lennart Matikainen.

”Med Coachtipset med Kenth Åkerman vill jag öka kunskapen, vidga perspektiven och förflytta diskussionen kring coachning, personlig utveckling och mental träning” påpekar Kenth. ”Det är en idé som föddes för drygt ett år sedan när vi påbörjade arbetet med utbildnings DVDn Mera Flyt som nyligen släppts. Samtidigt lever jag min vision att inspirera och göra skillnad.” Programmet sänds från Göteborg Närradios lokaler i Gårda i centrala Göteborg. Sidekick och ljudtekniker är Anders Hansson. "Det är stor glädje varje måndag när vi ska sända. En bättre start på veckan är svårt att få", hävdar Kenth Åkerman på väg vidare för att själv hålla föredrag på tema "Motivation och arbetsglädje". Något som Coachtipset Radio säger sig ge: "Vi vill vara din sporre och motivation i vardagen" säger programförklaringen.

Coachtipset med Kenth Åkerman...

... är radioprogrammet för dig som vill utvecklas personligt och professionellt. Syftet är att ge lyssnaren ny energi, nya perspektiv och ny tändning. Varje program är späckat med inspiration, intervjuer med framstående personer inom området och interaktion med lyssnarna. Programmet sänds live varje måndag kl 10-11, med repris torsdagar 17-18 och söndagar 9-10. Alla tidigare sända program finns för lyssning och nedladdning på hemsidan.

RB Publishing är det lilla kreativa förlaget som vill skapa insikt, inspiration och inlärning.

Förlaget är en del av Relationsbyggarna AB företaget som skapar nya perspektiv, insikter och förändring - för ökad framgång; gladare medarbetare och nöjdare kunder - utveckling med det lilla extra. Arbetar som inspiratörer, perspektivskapare, skribenter och coacher.

Visionen är att inspirera och göra skillnad i människors liv och arbetsliv, för ökad medvetenhet, insikt och ansvarstagande. Missionen är att sprida kunskap för att få människor att väcka och återupptäcka sin inre potential – för ett bättre liv och arbetsliv. Och för att nå den framgång du är värd!

Affärsidén är att ge inspiration, motivation och kraft till de människor vi möter. Genom föredrag, seminarier, kreativa arbetsmöten och coachning, både i grupp och enskilt. I Sverige och utlandet. Samt genom att förmedla vårt budskap genom skrifter, filmer och i annan form. Vi arbetar både på svenska och engelska.

Företagets viktigaste värderingar eller ledstjärnor i samarbetet med uppdragsgivaren är:
Samverkan - Ärlighet - Respekt - Annorlunda - Professionalism - Enkelhet - Kreativitet