Kavat Vård

Elisabeth Keussen ny VD för Kavat Vård AB

Pressmeddelande   •   Jun 08, 2017 09:58 CEST

Elisabeth Keussen har anställts som ny VD för omsorgsföretaget Kavat Vård. Kavat startade 2006 och arbetar med att utveckla nischade äldreboenden och omsatte år 2016, 300 MSEK. Elisabeth Keussen kommer närmast från Aleris Omsorg där hon varit biträdande divisionschef.

- Det känns som en inspirerande utmaning för mig att leda Kavat Vård in i framtiden. Kavat är ett unikt äldreomsorgsföretag med stor potential. Jag ser verkligen fram mot att förvalta och utveckla företaget tillsammans med alla duktiga medarbetare. Vi kommer att fortsätta att revolutionera hur vi tänker att ett äldreboende ska se ut och fungera, både för medarbetare och för de boende, säger Elisabeth Keussen.

Kavat Vårds styrelseordförande Lars Brune är mycket nöjd med rekryteringen.

- Jag är övertygad om att Elisabeth Keussens erfarenhet och kunskap inom vård och omsorg, hennes dokumenterade ledaregenskaper och starka drivkraft blir en stor tillgång för Kavat, säger Lars Brune.

Enligt Lars Brune kommer nischade boenden som drivs i egen regi i Storstockholm även framöver vara Kavats profil.

- Strategin för Kavats kommande år ligger fast. Vi är inte till salu. De gamla ska ha det bra och vi ska fortsätta att växa. Men precis som tidigare ska det ske lugnt och med största omsorg, säger Lars Brune.

Bolagets nuvarande VD Catharina Tavakolinia, som också är en av grundarna, har på egen begäran beslutat sig för att lämna rollen som VD, efter 10 år.

- Hon har gjort ett fullständigt storartat arbete och man kan bara beklaga, samtidigt som vi har förståelse för hennes beslut, säger Lars Brune.

Elisabeth Keussen tillträder sin tjänst senast den 1 oktober. Catharina Tavakolinia kommer att finnas kvar i organisationen och bistå företagets nya VD med sina branschspecifika kunskaper och kontakter.

Om Elisabeth Keussen

Elisabeth Keussen är född 1964 och har en fil.kand. i beteendevetenskap från Stockholms Universitet. Hon har bred erfarenhet från vård- och omsorgssektorn och har bland annat arbetat som VD för Proffice Care, VD för City Akuten i Praktikertjänst och VD för Legevisitten. Hon har också mångårig erfarenhet som försäljningschef i flera branscher. Senast kommer hon från Aleris Omsorg där hon varit biträdande divisionschef.

För ytterligare information, kontakta:

Styrelseordförande Lars Brune.

Om Kavat Vård

Kavat Vård startade 2006 och arbetar med att utveckla nischade äldreboenden som drivs i egen regi. Företaget driver idag tio äldreboenden. Kavat har 350 medarbetare och omsatte ca 300 MSEK år 2016.