KFG Sverige AB

Elisabeth Svantesson besökte KFG JOBBSTATION i Örebro

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2008 10:42 CEST

Måndagen den 1 september fick nyöppnade KFG JOBBSTATION i Örebro celebert besök. Örebroaren och moderata ledamoten i arbetsmarknadsutskottet Elisabeth Svanstesson dök upp för att ta en titt på verksamheten.

I Örebro står den privata jobbförmedlingen KFG JOBBSTATION fortfarande i startgroparna. Invigningen är beräknad först till slutet av september. Men verksamheten är igång sedan sommaren och ett besök från den politiska toppen tycks alls inte störa.

Elisabeth Svantesson togs emot på måndagsförmiddagen av regionchef Jan Nord, stationschef Mona Landin och jobbageneten Pekka Lindberg. Svantesson var imponerad av hur långt man kommit på den korta startsträckan och påtalade utrustningens höga kvalitet.

- Det känns väldigt bra att vi kommit igång med att upphandla andra aktörer på förmedlingsmarknaden, sa Elisabeth Svantesson. Det behövs en mångfald om matchningen ska fungera.

Hon påtalade också att den prestationsbaserade betalningsmodellen sätter en positiv press på aktörerna att verkligen fokusera på matchning.

Jobbagenten Pekka Lindberg arbetar med att hitta de dolda jobben på marknaden och kunde berätta om ett varmt mottagande från det lokala näringslivet.

- Det är goda nyheter för arbetsgivare jag kontaktar, att vi som Sveriges största privata jobbförmedling kan hjälpa dem att rekrytera, säger Pekka. Det har gått bra att hitta vakanser i Örebro, vilket förstås gynnar våra kandidater.

Efter att ha visats runt i lokalen tog Elisabeth ett enskilt samtal med ett par av kandidaterna som gärna ville berätta om sina upplevelser av KFG JOBBSTATION.

Regionchefen Jan Nord såg besöket som ett kvitto på ett sunt intresse från våra politiker.

- Det är bra att vi får tillfälle att visa upp hur vi tar oss an uppgiften, redan från början, säger Jan. Våra förutsättning att lyckas är goda, eftersom vi har en närvaro i hela landet och vårt samarbete med Arbetsförmedlingen har börjat på bästa sätt - kanske i synnerhet här i Örebro län.

KFG Sverige AB är ett komplett tjänsteföretag inom personalfrågor, rekrytering, arbetslivsinriktad rehabilitering, bedömningar, analyser samt individ- och organisationsutveckling. En stor del av vår tjänsteflora inom arbetsmarknad ryms inom det rikstäckande konceptet JOBBSTATION.

KFG JOBBSTATION är Sveriges största privata jobbförmedling och en mötesplats för arbetsgivare och personer som söker jobb. Vi erbjuder attraktiva lösningar inom bl a jobbförmedling, kompetensförsörjning och rekrytering. Våra offentliga åtaganden stödjer samhället i att nå de arbetsmarknads-, socialförsäkrings- och finanspolitiska målen.