Enmusa Music

Elisabeth Wahlin släpper bok som väcker lusten att våga

Pressmeddelande   •   Jun 16, 2014 11:06 CEST

Författaren och föreläsaren Elisabeth Wahlins nya bok Yes! 100% inspiration är både uppmuntrande och reflekterande, men utan pekpinnar. 10 personliga berättelser om mod, vägval, glädje och drömmar, som alla är baserade på sanna historier. Boken ges ut på Elisabeths egna förlag InspireraMera.

Elisabeth är en väl anlitad inspiratör, som de senaste 10 åren har turnerat runt om i Sverige. Hennes föreläsningar bjuder på interaktivitet och unika bildspel samt storytelling när den är som bäst! Hon använder sig av både egna och andras berättelser för att ge exempel där många kan känna igen sig och är övertygad om att det är berättelserna själva, som får oss att våga växa och hitta de nya vägarna.

Förr delade människor sina berättelser runt lägerelden eller i stugans vrå. Berättelser om livet, som gav mod, styrka och vägledning framåt. Idag är biblioteken fyllda av coachernas manualer; ”gör si, gör så”.

Idén till boken kom då Elisabeth gick in på biblioteket och frågade om det fanns en bok med korta berättelser som gav kraft och energi. ”Nej, det har vi ingen”, sa bibliotekarien och fortsatte: ”Du får väl skriva en själv”. Med de orden lämnade hon lite konfunderad biblioteket och plötsligt började ett frö sås.

”Jag ville skriva en bok som förmedlar kraft och energi och som kan ge inspiration till alla som står inför olika utmaningar i livet”, säger författaren Elisabeth Wahlin, som genom sina föreläsningar mött många människor med olika livsöden.

I boken finns en berättelse för alla. Följ t ex Arne, när han förverkligar sin dröm och Maria, som äntligen kliver fram och vågar ta plats. Möt också Pelle, i jakten på ett förlorat syskon och Bodil, när en plötslig sjukdom utmanar henne och läs om Helena, som till slut gör det hon är ämnad för. Samt flera andra underbara berättelser, varav en är hennes egen.

”För mig blev det viktigt att förmedla deras fantastiska berättelser som jag känner kan stärka läsaren i sina vidare val i livet. Rätt historia i rätt ögonblick kan faktiskt bli starten på något helt nytt och alldeles underbart”, säger Elisabeth glädjestrålande. ”En slags medicin för själen, som är helt gratis. Det enda du behöver investera är tiden det tar att läsa.”

Alla bär vi på en historia som kan hjälpa andra. Entreprenör som hon är jobbar hon redan på sin andra bok som beräknas komma ut under våren 2015.

Om Elisabeth Wahlin Elisabeth Wahlin har närmare 30 års erfarenhet från näringslivet, varav de 20 senaste som företagsledare inom mötesindustrin. Stora evenemang i miljonklassen är dock inget mot de utmaningar hon mött som förälder till ett barn med ADHD. Hon är idag en mycket uppskattad föreläsare och inspiratör inom områden som drivkraft, motivation och inställning och brinner för att inspirera och ge energi till andra.

För mer information om Elisabeth Wahlin www.inspireramera.com
För PR kontakta: Anette Ståhl anette@enmusamusic.com, 070-718 0120

Enmusa Music är ett musikbolag som jobbar med PR Promotion inom nöjesindustrin. Sedan starten har uppdragen varit många och åt både svenska och utländska artister. Anette Ståhl är motorn bakom musikbolaget Enmusa Music som är ett företag inom nöjesindustrin.

Member of Music Business Independent Network www.mbin.net