ELITS

ELITS – Årets Tillväxtföretag 2014

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2014 16:07 CEST

Linköpings första Näringslivsgala genomfördes fredagen den 26 september 2014. Årets Tillväxtföretag delades under kvällen ut till ELITS som tog hem priset i tuff konkurrens med två andra nominerade företag.

Priset Årets Tillväxtföretag som delades ut för första gången vinns av ett företag med sund ekonomi och såväl förmåga som vilja att växa med lönsamhet över tiden. Dessutom med en ständig strävan att förbättra och förnya sin verksamhet. Priset har som syfte att belysa och hylla de framåtsträvande och offensiva företag som gör en stor insats för hela samhället och som också inspirerar andra.

’’Jag vill rikta ett stort tack till våra fantastiska medarbetare, till deras familjer – samt till våra kunder och samarbetspartners som gjort detta möjligt!’’ /Olle Hasselblad, VD.

– Tillväxt i sig har aldrig varit vår högsta prioritet. Vår grundidé är att tillväxten är ett resultat av nöjda kunder och engagerade medarbetare, att vi har en god lönsamhet och sund ekonomi säger Olle Hasselblad, VD.

– Att vinna priset Årets Tillväxtföretag är något för våra medarbetare att vara stolt över. Det innebär att vi alla har gjort en skillnad. Vi har under flera år arbetat både intensivt och strukturerat med att utveckla vårt företag. Vi har aldrig fokuserat på tillväxt. Vi har fokuserat på våra åtaganden - vi har ett koncept som våra kunder gillar, jag vill skicka ett stort tack till dem säger Fredrik Sjöstedt, grundare av ELITS.

Prismotivering
’’En förtroendeingivande affärspartner och inspirerande arbetsgivare som på kort tid banat väg från Linköping och ut i världen. Sunda värderingar, flexibilitet och lyhördhet för kunden ger resultat i form av imponerande tillväxt och god lönsamhet.’’

ELITS är ett kulturstyrt, oberoende IT-tjänsteföretag grundat 2006, med starkt fokus på drift av IT miljöer. ELITS erbjuder en global leveransmodell, med 24/7 åtaganden av IT-tjänster och konsulttjänster. Genom god branschkunskap, nytänkande, engagemang och lyhördhet erbjuder ELITS en fungerande IT dygnet runt, året om, jorden runt. Företaget har verksamhet på 12 orter I Europa, Nordamerika och Asien och har 100+ anställda.

Hos ELITS är vi stolta över vår förmåga att kommunicera IT på ett naturligt och okomplicerat sätt – IT Humanized.