ELITS

ELITS Belönas som Superföretag och Gasellföretag

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2012 14:25 CEST

Veckans Affärer ger varje år den prestigefyllda utmärkelsen Superföretag till endast 425-450 av Sveriges närmare 300.000 företag. Ett Superföretag är ett bolag som sticker ut i sina respektive industrin i flera viktiga avseenden: Ett Super företag växer snabbare, är lönsammare och har starkare balansräkningar. Ett Superföretag är bäst när det gäller effektivitet, lönsamhet, tillväxt och finansiell kontroll.

Av Sveriges nästan 300 000 företag är det endast 317 som tilldelas Superföretag. Av de 317 är det bara tre nya företag. ELITS är oerhört stolta över att vara en av de tre och de bästa företagen i Sverige 2012.

Dessutom har ELITS även belönats som ett Gasellföretag av tidningen Dagens Industri. Utmärkelsen Gasellföretag utses till 600-1000 företag varje år och i år är antalet företag 678. Kriterierna för att tilldelas Gasellföretag är hårda och mindre än 1 procent av de svenska företagen uppfyller kraven för att bli ett Gasellföretag.

För att utses som ett Gasellföretag beaktas följande kriterier: årsrapport, omsättning och antal anställda. Vidare måste företaget ha fördubblat sin omsättning under de senaste tre åren, ha sunda finanser och vuxit organiskt - inte genom förvärv eller fusioner.

"Det känns bra att få ett kvitto på att vi arbetar på rätt sätt, med sådana prestigefyllda utmärkelser samma år. Vi expanderar på många sätt just nu, inte bara geografiskt med en tillväxt i Kina, men också över ett antal nya tjänster. Dessa utmärkelser är också något för våra anställda att vara stolt över. Det innebär att vi alla har gjort en skillnad. Vi har alla tillsammans skapat ett superföretag och en gasell! Självklart vill vi skicka ett stort tack till alla våra kunder "/ Fredrik Sjöstedt.

Vår verksamhet bygger på en bred kompetens om IT och många års erfarenhet av att arbeta med såväl stora som små företag. Genom att kommunicera IT på ett naturligt och okomplicerat sätt strävar vi efter att skapa IT-lösningar som passar just ditt företag och förebygga att bristfällig IT begränsar affärsmöjligheter.