ELITS

ELITS växer framgångsrikt på den globala marknaden och passerar 100 medarbetare.

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2014 15:38 CEST

Det svenska IT-tjänsteföretaget ELITS har fått utökade åtaganden inom Storage-området för sina kunder. ELITS etablerar sig nu i Atlanta, USA samt ökar kraftigt sin leverans-organisation i Shanghai, Kina. Antalet medarbetare har under året ökat kraftigt och ELITS är idag totalt 110 medarbetare.

Med de nya leveranserna blir ELITS ett av Sveriges främsta IT-tjänsteföretag inom Storage-området. ELITS har sedan tidigare verksamhet i Linköping, Karlskrona, Stockholm, Göteborg samt Hässleholm i Sverige, Montreal och Ottawa i Kanada, San Jose i USA, Aachen i Tyskland samt Shanghai i Kina. Den nya etableringen i Miami, USA samt fler nya medarbetare i Shanghai förstärker ELITS internationella närvaro ytterligare.

‘‘Det känns oerhört stimulerande och det förtroende vi nu får från våra kunder är ett tydligt kvitto på att vår leveransmodell, som bygger på en mix av lokal, verksamhetsnära leverans i kombination med en organisation för global support 24/7, står sig oerhört starkt både kvalitets- och kostnadsmässigt i förhållande till traditionell outsourcing och olika offshoring-koncept’’ säger Olle Hasselblad, VD ELITS Global Group AB.

För mer information, vänligen kontakta Olle Hasselblad, VD, 0733-57 56 00 eller olle.hasselblad@elits.com

ELITS är ett kulturstyrt, oberoende IT-tjänsteföretag grundat 2006, med starkt fokus på drift av IT miljöer. ELITS erbjuder en global leveransmodell, med 24/7 åtaganden av IT-tjänster och konsulttjänster. Genom god branschkunskap, nytänkande, engagemang och lyhördhet erbjuder ELITS en fungerande IT dygnet runt, året om, jorden runt. Företaget har verksamhet på 12 orter i Europa, Nordamerika och Asien och har 100+ anställda.

Hos ELITS är vi stolta över vår förmåga att kommunicera IT på ett naturligt och okomplicerat sätt – IT Humanized.