Socialdemokraterna Östergötland

Ellen Aguirre ny försteombudsman för Socialdemokraterna Östergötland

Pressmeddelande   •   Jan 09, 2020 12:08 CET

Socialdemokraterna Östergötland har under onsdagen anställt en ny försteombudsman, en funktion som kan liknas vid en regional partisekreterare. Ellen Aguirre efterträder Eva Vikmång som har gått vidare till en tjänst på partistyrelsens kansli i Stockholm.

Ellen Aguirre har tidigare arbetat som politisk sekreterare i Region Östergötland, har haft en rad olika politiska uppdrag i kommun och region och kommer närmast från en tjänst som kommunikationsombudsman.

- Jag är oerhört glad över att få vara med och leda Socialdemokraterna Östergötland. Det är en svår men viktig tid att vara politiskt engagerad i. En viktig uppgift för mig blir att se till att fler blir medlemmar i Socialdemokraterna Östergötland och på så sätt är med och bygger ett starkare samhälle, säger Ellen Aguirre, försteombudsman.

- Jag ser fram emot att tillsammans med styrelsen, våra politiker och alla våra medlemmar på olika sätt utveckla vår politik och verksamhet för att stärka oss inför kommande valrörelser. Inte minst handlar det om att formulera en politik som kan få ett brett stöd bland väljarna i Östergötland, säger Ellen Aguirre, försteombudsman.

- Vi är oerhört glada över att kunna anställa Ellen Aguirre och att vi på så sätt har kunnat behålla hennes kompetens i vår organisation. Hon har de senaste tre åren jobbat framgångsrikt med att utveckla partiorganisationens kommunikativa arbete och har ett stort förtroende runt om i länet, säger Anna-Lena Sörenson, ordförande för Socialdemokraterna i Östergötland.

För mer kommentarer kontakta Ellen Aguirre på 070-3650278