Universal Music Sweden

Ellie Goulding släpper nytt album i oktober

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2012 16:05 CEST

2010 släppte hon sitt kritikerrosade debutalbum “Lights”. Den 8:e oktober 2012 är brittiska singer/songwritern Ellie Goulding tillbaka med ett nytt album, titulerat ”Halcyon”. I slutet av september släpps förstasingeln ”Anything Could Happen”.

“This album for me is a journey from dark into light from confusion to understanding. I didn't set out to write a break-up record but I think it became one." - Ellie Goulding

Även denna gång är det Goulding själv som står för låtskrivandet. Men hon står även som co-producent tillsammans med Jim Elliot (Kylie/Ladyhawke). Hennes fans fick en försmak av nya fullängdaren tidigare i juli då Goulding släppte en free download av låten ”Hanging On” ft. Tinie Tempah. Fansens enorma anstormningen fick hela Soundcloud att krascha. Låten har redan nu totalt över 1 miljon visningar/spelningar på Youtube och Soundcloud.

Ellie Goulding blev för de flesta känd efter att ha röstats fram som 2010 års mest lovande artist av BBC Sound of 2010 samt även vunnit Critic Choice Award på BRIT Award 2010.

Se videon till "Hanging On" här: