Musichelp sweden ab

Elliott Adams kommer till Live at Heart i Örebro

Pressmeddelande   •   Jul 14, 2013 12:39 CEST

Elliott Adams kommer till Live at Heart i Örebro den 4 till 7 September.

Elliott Adams är professor i entreprenörskap på Loyola University i New Orleans. Han kommer föreläsa om hur New Orleans med hjälp av musiken tagit sig uppåt efter katastrofen med orkanen Katrina. Elliott är mycket involverad i Startup weekend som är en snabb inkubator för att ta fram nya företag och koppla ihop entreprenörer deras slogan är ”No talk, all action. Launch a startup in 54 houers”. Elliott Adams bakgrund är just från musikindustrin där han bland annat jobbat med CDbaby. Han jobbar numera också med Googels Entrepreneurs Week.

-  Tanken är att vi inte bara ska ha talare från uteslutande musikindustrin. Live at Heart är för hela regionen. Elliott Adams kommer föreläsa så väl som musikindustrin men hur företag kan göra saker med kreativa näringar. Utöver det så ska vi försöka hitta synergieffekter för att starta upp nya företag och förbättre företagsklimatet i regionen. Sen hoppas vi att vi även kan hjälpa svenska musikindustrin för att skapa nya spännande samarbeten. Säger Peter Åstedt på Musichelp.

Musikföreläsningarna är ett samarbete mellan Live at Heart och Musichelp. Under Live at Hearts festivalvecka 4 till 7 september kommer det anordnas seminarier och debatter rörande musikindustrin och kreativa näringar. Flera namn på föreläsare kommer släppas längre fram. Föreläsningarna ingår i festivalpasset för Live at Heart.

Tidigare släppta föreläsare:

Peter Åstedt

peter@musichelp.se

Musichelp är ett serviceföretag inom musikbranschen.