Redcats Nordic

Ellos + iPad = Sant

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 09:04 CEST

Ellos är först ut i branschen med att sälja Apples iPad. Produkten finns att beställa online och intresset har visat sig stort.

Det känns oerhört kul att vi är den första distanshandelsaktören i vår bransch som säljer iPad. Vi har fått väldigt bra respons från kunderna och fått mycket uppmärksamhet kring vår kampanj. Vi är nöjda med att knyta ännu ett starkt varumärke till vårt erbjudande”, säger Eric Dubois, vd Redcats Nordic.

iPad säljs via ellos.se som en del av företagets elektroniksortiment. Ellos erbjuder även kunderna att teckna en kostnadsfri 24-månaders försäkring  (gäller ej stöld eller förlust). Försäkringen omfattar alla typer av skador till följd av plötslig oförutsedd händelse på produkten som inte kan anses som garantiärenden eller omfattas av säljarens felansvar enligt
Konsumentköplagen.

För mer information kontakta:
Eric Dubois, vd

www.ellos.se www.newsroom.cision.com www.redcats.com

Redcats Nordic är Nordens ledande distanshandelsföretag med varumärkena Ellos, La Redoute, Enjoy och Jotex. Redcats Nordic har 1000 anställda och en omsättning 2009 på 3 miljarder SEK. Redcats Nordic är en division inom Redcats Group, ett världsledande företag inom distanshandel för mode och hem. Genom att utnyttja ett nätverk av olika försäljningskanaler som omfattar kataloger, e-handel och butiker uppgick Redcats Groups omsättning till 34 miljarder SEK 2009 med 14 varumärken och 18 000 anställda i 30 länder. Redcats Group är ett företag inom PPR.