Mom2moM

Ellos lanserar Mom2moM i Norden

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2012 10:43 CET

Adressen till Mom2moM på Ellos är http://www.ellos.se/cv/_/N-?Ntk=All&Ntt=mom2mom

Då Mom2moM senare i vår även avslöjar höstens gästdesigner, en erkänd svensk skådespelerska samt ett globalt samarbete med en välgörenhetsorganisation kommer Ellos innefattas utav hela konceptet.

Både under Varumärken samt under sortimentet Mammakläder kommer Mom2moM att finnas. Exponeringen är stor och då Mom2moMs plagg fungerar både för icke gravida såväl som höggravida passar konceptet in under hela Ellos sortiment. Först ut på Ellos är Mom2moMs kollektion för S/S 2012 med toppar, blusar och skira klänningar.

– Vi är så stolta att vara en del av Ellos framgångar och det känns extra kul att även de satsar på denna viktiga målgrupp. Ellos är ett internationellt etablerat varumärke som erbjuder mode för en bred grupp kvinnor i Europa, något som är fullständigt kompatibelt med Mom2moM, säger Elin Petersson, VD Mom2moM.

Att Mom2moM växer snabbt är det ingen tvekan om. Under 2012 förväntas Mom2moMs omsättning öka med 600 % jämfört med 2011.

– Vi arbetar stenhårt på att bli det starkaste varumärket inom gravidmode i Europa och har otroligt spännande projekt på gång. Tillsammans tar vi fram den gravida kvinnan i ljuset, där hon ska och bör vara, fortsätter Elin Petersson, VD Mom2moM.

Förutom hos Ellos säljs Mom2moM idag hos mom2mom.se (www.mom2mom.se), nelly.com (www.nelly.com), Meinto (www.meinto.se), (www.meinto.dk) och kommer under 2012 även expandera till andra Europeiska länder såsom Ryssland och Ukraina.

Om Mom2moM
Mom2moM är ett nyskapande företag och en del av det svenska modeundret. Med ett innovativt tänkande kring kläder för modemedvetna gravida kvinnor och nyblivna mammor sätter Mom2moM avtryck på den internationella modemarknaden. Lyx, exklusivitet och status präglar sortimentet och den gravida kvinnan kan njuta fullt ut av sin graviditet med hjälp av en mängd olika kläder och produkter. Det unika konceptet har gjort Mom2moM till det mest omtalade gravidmärket i Sverige under 2012. Mer information finns på www.mom2mom.se.