Redcats Nordic

Ellos och Elin Kling tog hem priset för bästa blogg-tv

Pressmeddelande   •   Sep 28, 2010 09:24 CEST

I lördags gick den årliga prisutdelningen av Vecko Revyn Blog Awards av stapeln. Ellos vann tillsammans med den välkända modebloggaren Elin Kling priset i kategorin årets blogg-tv.  Idag är det premiär för andra säsongen av Show by Kling där Elin Kling fortsätter sin turné genom att spana in kändisars garderober, besöka modeveckan i New York samt tillsammans med Ellos chefsdesigner Lotta Lindsten spana in de senaste trenderna.

"Vi är nöjda med att vår satsning tillsammans med Elin Kling har givit så bra resultat. Det är ett helt nytt sätt för oss att nå ut och vi har märkt av ökad trafik till vår hemsida, ellos.se. Därför är vi både stolta och glada över såväl priset som att vårt samarbete med Elin fortsätter i en andra säsong.  Detta är en unik möjlighet att lyfta fram vår höga modegrad och vår designkompetens samt att öka vår närvaro online.”, säger Eric Dubois, vd Redcats Nordic.

Show by Kling vann i lördags pris för årets bästa Blogg-TV i Vecko Revyn Blog Awards 2010. Blogg-programmet är ett webb-tv samarbete mellan Ellos, Expressen och TV4 och finns bland annat tillgängligt via Ellos hemsida, ellos.se. Säsong två av Show by Kling består av fem avsnitt som visas under veckorna 39-43. I avsnitten följer vi med Elin Kling till modeveckan i New York och kikar in i svenska kändisars garderober. I varje program lyfter även Ellos chefsdesigner Lotta Lindsten fram aktuella trender och plagg. Nytt programinslag för den här säsongen är att Elin Kling och Lotta Lindsten diskuterar designeryrket.

För mer information:

Eric Dubois, vd
Telefon: 033-16 08 05

För att se det senaste avsnittet av Show by Kling surfa in på ellos.se eller följ den här länken

Redcats Nordic är Nordens ledande distanshandelsföretag med varumärkena Ellos, La Redoute, Enjoy och Jotex. Redcats Nordic har 1000 anställda och en omsättning 2009 på 3 miljarder SEK. Redcats Nordic är en division inom Redcats, ett världsledande företag inom distanshandel för mode och hem. Genom att utnyttja ett nätverk av olika försäljningskanaler som omfattar kataloger, e-handel och butiker uppgick Redcats omsättning till 34 miljarder SEK 2009 med 15 varumärken och 16 000 anställda i 30 länder. Redcats är ett företag inom PPR.