Redcats Nordic

Ellos Travel släpper 140 ”VM-paket Sverige-Paraguay” – försäljningen startar 23/4 kl 00.00.01

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2006 09:37 CEST

Vid midnatt, natten mellan lördag och söndag, startar Ellos Travel försäljningen av de 140 VM-paketen. De innehåller resa och biljett till VM-matchen mellan Sverige och Paraguay, som äger rum den 15 juni i Berlin. Matchen spelas på Olympiastadion med plats för över 74 000 åskådare. Flyg plus matchbiljett kostar 6 995-7445 kronor inklusive moms.

Efter en framgångsrik lansering av Ellos Travel under 2004-2005 kryddar nu Ellos sitt erbjudande med resor till fotbolls-VM. Genom ett samarbete med DTF Travel kommer fotbollsintresserade svenskar som inte fått tag i biljetter ha möjlighet att uppleva VM på plats.

Totalt finns 140 paket med bra biljetter på övre kortsideläktaren och i stadiumkurvan till matchen mellan Sverige-Paraguay på Olympiastadion i Berlin den 15:e juni. Priset för resa, tur och retur samma dag, plus fotbollsbiljett är 6 995-7445 kronor inklusive moms.

En komplett VM-dag
För paketinnehavarna blir den 15 juni en komplett VM-dag som inleds med att ett specialchartrat flyg avgår från Malmö klockan 08:00 på matchdagen och anländer till Berlin en timme senare. Där väntar bussar för avfärd till VM-festligheterna i centrala Berlin. Klockan 19:00 sker avfärd till Olympiastadion där matchen börjar kl 21:00. Efter matchen tar bussarna fansen till flygplatsen och den nattliga flygresan hem till Sverige.

– Vi är mycket glada att kunna erbjuda denna unika upplevelse, även om vi önskat att vi haft ännu fler biljetter. Genom att genomföra allt under 24 timmar kan vi också hålla nere priset, en viktig punkt för oss som fokuserar på pris och kvalité i allt vi gör, säger Françoise Dévé, VD Redcats Nordic.

Under 2004 lanserade Ellos resor till Turkiet och Egypten under namnet Ellos Travel. Under 2005 utökades utbudet med fler destinationer och avgångar från Sverige, Norge och Danmark. Ellos Travel samarbetar med etablerade reseleverantörer. Priserna håller en nivå som alla kan ha råd med och resmålen är attraktiva för hela familjen. Resorna bokas via telefon eller via Internet.

VM-paketen bokas via telefon eller via Internet. All information om arrangemanget finns på ellos.se/vm

För vidare information vänligen kontakta:

Françoise Dévé
VD, Redcats Nordic

Stellan Björnesjö
Partnership & Development Coordinator, Redcats Nordic
Tel: 033-16 05 64, mobil 0702 04 37 14

www.ellos.se www.newsonline.se/redcats www.redcats.com

Redcats Nordic är Nordens ledande postorderföretag med varumärkena Ellos, Josefssons, La Redoute, Nuova, Catalog, Enjoy och Jotex. Redcats Nordic har 1500 anställda och omsatte 3,4 miljarder (EUR 382 miljoner) år 2004. Redcats Nordic utgör den nordiska divisionen inom Redcats, världens tredje största distanshandelsföretag med 17 varumärken och 19 000 anställda i 18 länder. Redcats är den internationella detaljhandels- och lyxvarukoncernen PPRs distanshandelsdivision. PPR är noterat på Parisbörsen.