Extern IT i Sverige AB

Elmertech väljer Extern-IT till ny samarbetpartner!

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2010 18:16 CET

Från och med mars månad kommer Extern-IT att sälja Elmertech´s hela produktsortiment. Elmertech har idag marknadens bredaste sortiment av ruggade datalösningar och kringutrustning.

”En växande marknad kräver en större och bredare organisation och ett naturligt steg var att hitta en kompetent och resursstark partner som Extern-IT. Efter att jag fått en inblick i Extern-IT och deras organisation kändes det som ett enkelt beslut, Extern-IT har ett tjänsteutbud som passar min expansion perfekt" berättar Lars Hermansson på Elmertech i Ronneby.

”Vi på Extern-IT är självklart glada över att Elmertech valt oss på Extern-IT som partner och är mycket hoppfulla inför samarbetet. Vi vet att det finns en marknad som efterfrågar den här typen av utrustning och ser det som ett mycket bra komplement till vårt övriga utbud. Elmertech har stor kompetens och ett brett utbud av utrustning till en prisbild som verkligen känns helt rätt för den här marknaden” säger Johnny Uppling, VD på Extern-IT.

Elmertech är distributör av General Dynamic, Twinheads och Winmate mobila ruggade datorer och erbjuder marknadens bredaste sortiment av kostnadseffektiva stryktåliga mobila datalösningar.

Extern-IT är ett IT-företag som erbjuder lösningar inom IT-support, IT-drift samt molntjänster. Extern-IT finns verksamma bl.a i Nyköping och Stockholm.

För mer information kontakta

Lars Hermansson på lars@elmers.se eller Johnny Uppling på johnny.uppling@externit.se