elskling AB

Elskling Live är nu lanserad för iPhone

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2013 09:56 CET

I samband med den nya lag som från den 1 oktober 2012 möjliggör för konsumenter att utan extra kostnad få tillgång till sina timvärden lanserade elskling.se mobil-appen Elskling Live för Android. Med hjälp av appen kan användaren se aktuellt timpris från elbörsen direkt i mobilen. Idag lanseras Elskling Live även för iPhone och finns nu att ladda ner i App Store.

– Vi blev kontaktade av många iPhone-användare som efterfrågade appen och idag kan vi meddela att den finns att ladda ner gratis från App Store, säger Faraz Azima, vd för elbytesexperten elskling.se.

Med hjälp av appen kan konsumenten följa hur elpriset varierar under dygnet och på så sätt bli mer medveten om den eventuella besparingspotential som kan uppnås med ett timavräknat rörligt elpris.

Elskling Live visar alltid det aktuella timvisa spotpriset i valt elområde.

Om elskling.se – Sveriges största sajt för jämförelse och byte av elavtal

elskling.se erbjuder ett för konsumenten kompetent, enkelt och objektivt verktyg som underlättar krångliga jämförelser och bytesförfaranden och därmed stimulerar och ökar antalet som aktivt väljer elhandelsbolag. Sedan starten 2007 har sajten hjälpt över 300 000 svenskar att jämföra och byta elavtal på elskling.se. Företaget grundades och drivs sedan starten 2007 av fem civilingenjörer från KTH som efter några års erfarenhet från näringslivet samlades kring idén om att det behövs en oberoende, heltäckande tjänst av hög kvalitet som ökar transparensen på den svenska elmarknaden. Elskling blev utsedd till ett Gasellföretag 2012 av Dagens Industri. www.elskling.se